عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث یک کتابخانه بزرگ مرکزی در گنبدکاووس از مطالبات مردم این شهرستان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه:

احداث یک کتابخانه بزرگ مرکزی در گنبدکاووس از مطالبات مردم این شهرستان است

احداث یک کتابخانه بزرگ مرکزی در گنبدکاووس از مطالبات مردم این شهرستان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گنبدکاووس با مهم دانستن موضوع کتاب و کتابخوانی درجامعه و با قدردانی از تلاش های مجموعه اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: با وجود اقدامات نرم افزاری خوب درچند سال اخیر برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اما در حوزه سخت افزاری اقدام چندانی نشده است.
فرهاد شیبک افزود: وجود تنها دو کتابخانه عمومی در شهر گنبدکاووس و یک باب در شهر مرزی اینچه برون و یکی هم در روستای کرند، زیبنده مردم با فرهنگ این شهرستان 350 هزار نفری نیست.
وی، احداث یک کتابخانه بزرگ مرکزی در گنبدکاووس را از مطالبات مردم این دیار دانست و گفت: 17 روستای بالای 2500 نفر جمعیت و 6 دهستان در این شهرستان داریم که می توان در هر یک از آنها حداقل یک کتابخانه عمومی راه اندازی کرد.
شیبک اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر و آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس آمادگی راه اندازی کتابخانه مشارکتی را دارند که می توان از این ظرفیت و نیز از ظرفیت مدارس و مساجد هم برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.
معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان اعلام کرد که بودجه و امکانات این نهاد فرهنگی در این استان ناچیز بوده و به مشارکت همه ادارات و نهادها و نیز نیکوکاران نیاز دارد.
نعمت دیلم اظهار داشت: مشارکت همگانی برای احداث کتابخانه در مناطق شهری و روستایی و نیز ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک ضرورت است.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان و تلاش آنان برای سرگرم کردن نسل جوان با مسائل پوچ و کم اهمیت، گفت: تشویق و ترغیب گروه های مختلف مردم بالاخص نسل جوان به مطالعه کتاب و کتابخوانی می تواند راهکاری مناسب برای مقابله جنگ نرم دشمنان باشد.
دیلم، به وضعیت کتابخانه های عمومی در گنبدکاووس و تعطیل شدن دو کتابخانه مصلی امام جعفر صادق (ع) و مسجد قائمیه این شهر درچند سال گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه این دو کتابخانه همچنان تعطیل بوده و هیچ جایگزینی حتی به صورت موقت نداشته اند.
وی بابیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور هیچ اعتباری برای احداث کتابخانه ندارد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ادارات و نهادها، شوراها و دهیاران و نیز نیکوکاران می توان نسبت به احداث یا راه اندازی کتابخانه در مناطق شهری و روستایی اقدام کرد.
معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: تلاش می شود تا پایان امسال حداقل یک باب کتابخانه عمومی به صورت استیجاری یا مشارکتی به جای دو کتابخانه تعطیل شده در شهر گنبدکاووس با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی این شهر راه اندازی شود.
دیلم گفت: درصورت تایید ساختمان پیشنهادی روستای حاجی قوشان گنبدکاووس توسط کمیته فنی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه عمومی در این روستا راه اندازی و تجهیز خواهد شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 359
  • کد خبر : 61025