عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با ورود دهها کمباین ، کار جمع آوری دانه روغنی کلزا در کلاله سرعت گرفته است

رییس شورای کشاورزی شهرستان کلاله:

با ورود دهها کمباین ، کار جمع آوری دانه روغنی کلزا در کلاله سرعت گرفته است

با ورود دهها کمباین ، کار جمع آوری دانه روغنی کلزا در کلاله سرعت گرفته است

علی اصغر بیانی سرپرست فرمانداری کلاله در گفتگویی با اعلام این خبر گفت:با ورود دهها کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا، کار جمع آوری این دانه روغنی در کلاله سرعت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری;علی اصغر بیانی سرپرست فرمانداری کلاله در گفتگویی با اعلام این خبر گفت:ما امسال برای تسهیل در خرید کلزا از کشاورزان، سه مرکز خرید را در روستای دهنه، شهر کلاله و پیشکمر در نظر گرفتم، تا کشاورز دانه روغنی کلزا را با سرعت و بدون دغدغه تحویل این مراکز دهند.
بیانی به چگونگی پرداخت وجه دانه روغنی کلزا به کلزاکاران اشاره کرد و افزود:هماهنگی لازم جهت پرداخت وجه محصولات کشاورزان انجام شده است و به محض تحویل و ارائه چک لیست به بانک کشاورزی، وجه آنان در هر کیلویی "۳۴۴۰ تومان" ؛ کمتر از یک‌هفته بحسابشان واریز می شود.
سرپرست فرمانداری کلاله با بیان اینکه بارش های شدید و سیلاب اخیر به "۴۴۵ هکتار" از اراضی کلزا در شهرستان کلاله آسیب و خسارت صددرصدی وارد کرد؛ گفت:کشاورزان پس از تکمیل پرونده و به محض تخصیص اعتبار، برای هر هکتار مزرعه آبی کلزای خسارت دیده، ۵ میلیون تومان و هر هکتار مزرعه دیم کلزا، ۲ میلیون تومان "وام بلاعوض" دریافت میکنند‌.
بیانی در پایان به شهروندان و کشاورزان شهرستان هشدار داد:با توجه به ابلاغ قانون "هوای پاک"، آتش زدن بقایای گیاهی تخلف محسوب می شود و با متخلفین بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

با ورود دهها کمباین ، کار جمع آوری دانه روغنی کلزا در کلاله سرعت گرفته است


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 859
  • کد خبر : 61192