عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست

حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست

معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای آموزش و پرورش با افزایش هزینه برگزاری کلاس های فوق برنامه در 9 مدرسه هیات امنایی این شهرستان مخالفت کرد و آن را در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به صلاح ندانست.

عبدالقدیر کریمی گفت: شان و منزلت آموزش و پرورش در جامعه به گونه ای است که این نهاد نباید در افزایش هزینه های تحصیلی پیشقدم باشد.
وی افزود: آموزش و پرورش می باید از تجربه مدارس هیات امنایی و یا مدارس خاص که با استقبال خوب مردم نیز مواجه اند، به عنوان معین در دیگر مدارس نیز استفاده کند تا همه دانش آموزان از عدالت آموزشی یکسان بهره مند شوند.
کریمی، حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست و برضرورت توجه ویژه به توسعه سخت و نرم افزاری این دو حوزه به عنوان مطالبه دانش آموزان و خانواده ها تاکید کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین پیگیری راه اندازی درمانگاه ویژه معلمان و خانواده آنان را از مطالبات چند دهه ای این قشر زحمتکش دانست و تصریح کرد: ساختمان، تجهیزات و امکانات این درمانگاه بایستی متناسب با منزلت و جایگاه معلم باشد و برای تحقق آن فرمانداری نیز در کنار آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه قانونی شورای آموزش و پرورش برای روان سازی و تسهیل امور مرتبط با مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت، هماهنگی بین بخشی بین ادارات و نهادها و استفاده از ظرفیت های قانونی و نیز خیرین، گفت: جایگاه چنین شورایی می طلبد تا در جلسات آن به مسائل مهم آموزش و پرورش پرداخته شود.
کریمی افزود: عملکرد خوب آموزش و پرورش گنبدکاووس و موفقیت های آن درحوزه های مختلف آموزشی، المپیادهای علمی و ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری، سطح انتظار مردم را از این نهاد افزایش داده و اکنون همه تلاش ها و برنامه ریزی ها بایستی متناسب با مطالبه خانواده ها و دانش آموزان باشد.
کمال الدین نظرنژاد در این شهرستان گفت: این درمانگاه درمحل ساختمان مرکز مشاوره واقع در خیابان خیام جنوبی گنبدکاووس راه اندازی می شود.
وی افزود: فعلا خدمات این درمانگاه با استفاده از ظرفیت پزشکان موجود آموزش و پرورش و شهرستان در حوزه دندانپزشکی و خدمات اورژانسی خواهد بود و در این ارتباط سه دستگاه یونیت دندانپزشکی تهیه شده و قول یک دستگاه آمبولانس نیز از استان به گنبدکاووس داده شده است.
نظرنژاد از انتقال مرکز مشاوره به مکانی مناسب جنب دبیرستان صدیقه کبری نیز خبر داد و اضافه کرد: مدیران 9 مدرسه هیات امنایی گنبدکاووس نیز درخواست افزایش هزینه کلاس های فوق برنامه تا سقف 15 درصد داده اند.
وی تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی مدیران مدارس هیات امنایی برای تامین هزینه کلاس های فوق برنامه در مقطع ابتدایی سه میلیون و 500 هزار ریال، مدارس متوسطه دوره اول چهار میلیون ریال و متوسطه دوره دوم، پنج میلیون ریال است.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین با یادآوری حادثه تلخ سیل روزهای آغازین سال جاری و وارد شدن برخی خسارت ها به مدارس این شهرستان، گفت: با پیگیری های انجام شده علاوه بر تجهیز برخی مدارس به میز و صندلی جدید و نیز توزیع نوشت افزار بین تمام دانش آموزان، احداث سه مدرسه 24 و 9 کلاسه و بهسازی دو مدرسه دیگر در نقاط مختلف گنبدکاووس تصویب شد.
وی افزود: عملیات اجرایی مجتمع آموزشی 24 کلاسه حدود دو هفته پیش باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و در روزهای آینده هم احداث دو مدرسه 9 کلاسه در محله مدرسی و روستای تقی آباد به همراه بهسازی مدرسه ابوحنیفه گنبدکاووس و مدرسه روستای بی بی شیروان این شهرستان آغاز می شود.  

حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست

 

حوزه مشاوره و پژوهش سرای دانش آموزی را از حوزه های مهم در کنار رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 341
  • کد خبر : 61228