عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر است

اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر است

معاون استانداروفرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان ، اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر کرد و گفت: برای تحقق این رویکرد باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، مدارس، دانشگاه ها و دیگر دستگاه های فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ها استفاده کرد.

عبدالقدیر کریمی افزود: همه ادارات و نهادهای عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس می بایست با تدوین برنامه های با کیفیت و تاثیرگذار نسبت به انجام وظایف و ماموریت های محوله درسال جاری اقدام نمایند.
وی، کمبود اعتبار یا عدم تخصیص آن را دلیلی برای اجرا نکردن برنامه های حوزه مقابله و پیشگیری از آسیب ها از سوی ادارات و نهادها ندانست و اضافه کرد: توجه به برنامه های اوقات فراغت در تابستان یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب ها می باشد که می باید از سوی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برای آن برنامه ریزی شود.
علی یزدانی نیز در جلسه گفت: در کنار اقدامات پیشگیرانه، رویکرد مقابله ای نیز باید با شدت انجام شود.
وی بااشاره به ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر که در آن فرد معتاد را بیمار دانسته، افزود: مطابق این ماده قانونی باید شرایط را ابتدا برای ترک و بهبودی چنین افرادی فراهم کنیم و در ادامه همه تلاش ها را صرف پیشگیری از روی آوردن افراد به سمت اعتیاد معطوف کرد.
یزدانی اضافه کرد: اگر معتاد در جامعه کاهش یابد، بسیاری از جرایم مرتبط با اعتیاد و فروش مواد مخدر و در نهایت آمار ورود پرونده های این حوزه به محاکم هم کاهش می یابد.
وی، اختصاص بسته های حمایتی برای بهبود یافتگان، افزایش تعداد کمپ های ترک اعتیاد و تقویت امکانات آنها، برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای بهبود یافتگان از مواد مخدر در زمان حضور در کمپ ها یا زندان و توجه جدی به مساله آموزش را از جمله راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد.
آگاهی بخشی به نسل جوان و خانواده ها درخصوص پیامدهای اعتیاد و مواد مخدر، اجرای طرح غربالگری معتادان در محلات حاشیه نشین شهر و روستاها و برخورد جدی با فروشندگان مواد مخدر و توقیف اموال آنان از دیگر راهکارهای پیشنهادی رئیس دادگستری گنبدکاووس برای کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد در جامعه بود.
دراین جلسه برخی نتایح کار پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گلستان در خصوص سنجش نگرش مردم به مواد مخدر و عملکرد دستگاه های متولی در این حوزه بیان شد که در آن افزون بر نیمی از پاسخ دهندگان این پژوهش، عملکرد دستگاه های متولی اعم از قانونگذاران، دستگاه قضا و مجریان را در برخورد با موادمخدر ناموفق دانسته بودند.
همچنین مطابق با نتایج این پژوهش، بیکاری با 73 درصد، دوستان ناباب با 60 درصد، دسترسی آسان به مواد مخدر و مشکلات خانوادگی هر کدام با 43 درصد از مهمترین عوامل در گرایش افراد به اعتیاد اعلام شده بود.
سرهنگ محمود علی فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از کشف حدود 19 کیلوگرم موادمخدر و دستگیری 182 معتاد و خرده فروش مواد با اجرای 11 مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده دراین شهرستان از ابتدا امسال تا 30 اردیبهشت ماه خبر داد.
دکتر فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت 40 واحد عطاری در این شهرستان ارائه داد که 12 واحد آن فاقد مجوز بوده و بایستی پلمپ شوند.
وی گفت: نظارت های مستمر بر عطاری ها انجام می شود و علاوه بر دادن اخطار و تذکر به 14 واحد متخلف، تعداد 9واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر است

 

اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر را رویکرد اصلی دولت ذکر است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 334
  • کد خبر : 61412