عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقویت امید و پیوند مردم با نظام سیاسی از فرصت های برگزاری انتخابات است


تقویت امید و پیوند مردم با نظام سیاسی از فرصت های برگزاری انتخابات است

تقویت امید و پیوند مردم با نظام سیاسی از فرصت های برگزاری انتخابات است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری و تشریح فرصت ها و چالش های آن در کشور گفت: تقویت امید و نشاط سیاسی در جامعه و نیز تحکیم پیوند مردم با نظام سیاسی از جمله فرصت هایی است که برگزاری انتخابات در کشور ایجاد می کند.
حمیدرضا چوبداری در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس افزود: افزایش حس وفاداری و نیز تزریق روح جدید در کالبد قانونگذاری کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر فرصت هایی است که انتخابات در اختیار نظام و مسئولان قرار می دهد و باید از این فرصت ها برای ایجاد وحدت و پیشبرد امور کشور استفاده شود.
وی به چالش ها و تهدیدهای برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: بروز اختلافات قومی محلی و مذهبی، تشدید شکاف های سیاسی و تلاش برای تضعیف مشروعیت نظام سیاسی از سوی گروه‌های معاند خارج از کشور و مخالفین داخلی از جمله چالش‌هایی است که می‌تواند بر بستر انتخابات شکل بگیرد و بایستی با برگزاری انتخابات سالم و قانون مند از آنها دوری کنیم.
جانشین رئیس و دبیر ستاد انتخابات استان گلستان تصریح کرد: مجریان و برگزارکنندگان انتخابات بایستی با پذیرش تعارض منافع، دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در نزد نامزدهای انتخابات، رعایت اصل بیطرفی را سرلوحه امور قرار داده و با رعایت قانون و اقتدار در اجرای آن، پذیرش اصل داوری مردم و وفاداری به صندوق رای، برگزاری حرفه ای و کم چالش انتخابات را تضمین کنند.
چوبداری به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم توصیه کرد که از قوم گرایی و قبیله گرایی که به انسجام ملی لطمه می زند پرهیز کرده و برگزارکنندگان و مجریان انتخابات نیز با برگزاری اصولی آن روحیه امید در مردم و مشروعیت نظام را تقویت و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات، سیاست اصلی نظام و از توصیه های همیشگی رهبر معظم انقلاب است و بایستی در عمل مورد توجه مسئولان و مجریان انتخابات قرار بگیرد.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری منتشر شد، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان بایستی با مطالعه این بیانیه و گذاشتن جلسات ویژه به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 373
  • کد خبر : 62200