عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

فرماندار شهرستان گرگان:

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

حمیدی گفت: تغییر روستاها بر اساس توانمندی دهیاران روستا است و دهیاران در توسعه روستا نقشاساسی دارند.
"محمد حمیدی"امروز سه‎شنبه 11 تیر در همایش گرامیداشت روز دهیار در گرگان اظهار کرد: جایگاه روستاهای شهرستان گرگان متناسب با شهر گرگان نیست و انتظار می‎رود که روستاهای شهرستان متناسب با مرکز استان پیشرفت کند.
فرماندار گرگان ادامه داد: هرچند در روستاهای شهرستان گرگان 80 درصد اجرای طرح هادی اتفاق افتاده است ولی آن چیزی که انتظار می‎رود شرایط روستاها شهرستان باید بهتر از روستاهای دورتر از مرکز استان باشد.
وی گفت: اگر دهیار تنها به امید اعتبارات و کمک‎های دولتی باشدکه نیاز به حضور دهیاران نیست و متولی دیگری نیز می‎تواند این اعتبارات را جذب کند و دهیاران باید پیگیری‎هایی ویژه‎ای برای مشکلات روستا داشته باشد چرا که قانون این وظیفه‎مندی را بر دوش دهیاران قرار داده است.
فرماندار شهرستان گرگان توسعه روستا را یکی از وظایف دهیاران دانست و گفت: برای توسعه روستا باید مردم روستا مشارکت اجتماعی داشته باشند و برای این کار مردم روستا باید به دهیار اعتماد کنند و لذا دهیار موفق دهیاری است که برای توسعه روستا خوب فکر کند و این فکر را به مردم منتقل کند.
حمیدی به جذب سرمایه‎گذاران در روستاها توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: با اجرای طرح‎های سرمایه‎گذاری اشتغال روستا بهبود می‎یابد و از سویی در اجرای پروژه‎های روستایی می‎تواند سرمایه‎گذار کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در کل کشور افزایش سرقت‎های خرد را شاهد هستیم و در سطح روستاها نیز میزان سرقت افزایش یافته است و دهیاران در کاهش میزان سرقت نیاز است که برنامه‎ریزی داشته باشند.
فرماندار گرگان به کشت گیاهان دارویی در شهرستان تاکید کرد و افزود: تشخیص کشت گیاهان دارویی و توسعه آن برعهده جهاد کشاورزی است و باید بررسی‌های لازم از سوی این اداره انجام شود.


پیش از سخنان فرماندار گرگان "مهندس هزارجریبی " نماینده مردم شریف شهرستان گرگان و آق قلا بیان داشت: دهیار جایگاه یک نماینده رادرروستا دارد و دهیاران باید پرسشگر و مطالبه‎گر باشند و وظیفه دستگاه اجرایی این است که این مطالبات را پیگیری کنند.
هزارجریبی با بیان اینکه با بهبود درآمد روستائیان برخی به فکر مهاجرت از روستا به شهر می‎افتند، بیان کرد: در مناطق روستاهای آق‎قلا شاهد ماندگاری سرمایه‎داران در روستاها هستیم ولی در شهر گرگان این شرایط به گونه‎ای دیگر است.
وی گفت: باید به توسعه پایدار روستاها کمک کنیم و مجلس نیز در این مسیر به وظیفه خود عمل کرده است.


"علی نصیبی " مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در جمع دهیاران گفت:  در شهرستان گرگان بیش از 90 دهیاری وجود دارد و از جمعیت بیش از 114 هزار نفری روستایی شهرستان گرگان 108 هزار نفر تحت پوشش خدمات دهیاری قرار دارند.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان ادامه داد: میزان جمعیت روستایی شهرستان گرگان 29.4  درصد است و این در حالی است که در استان گلستان جمعیت روستایی ما 46.6 درصد را شامل می‎شود و در مقاسیه با سایر استان‎ها از نظر جمعیت روستای ما رتبه دوم را در کشور داریم.
نصیبی بیان کرد: شهرستان گرگان از نظر میزان جمعیت روستایی در بین شهرستان‎های استان در رتبه چهاردهم قرار دارد و از نظر تعداد روستا رتبه دوم جمعیت روستایی را در استان گلستان دارد.
وی از افزایش اعتبارات دهیاران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و  یادآور شد: 160 میلیارد تومان اعتبار برای واریز به حساب دهیاری‎های کشور آماده است و امید داریم این اعتبارات تا دو هفته آینده در اختیار دهیاران قرار گیرد.

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 

تفکر توسعه ای دهیار رمز توسعه روستاست

 




 



تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 336
  • کد خبر : 62841