عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت جدّی ورود ادارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

فرماندار گرگان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گرگان خواستار شد:

ضرورت جدّی ورود ادارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

ضرورت جدّی ورود ادارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

جلسه مشترک کارگروه امور اجتماعی ،فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گرگان تشکیل شد و خواستار ضرورت جدّی ورود  ادارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شد.

" یحیی خاکی" فرماندار مرکز استان با اشاره به درصد بالای جوانان در جامعه و لزوم پرداختن جدی به این قشر به دلیل قرار گرفتن آنها در معرض آسیبهای اجتماعی مختلف گفت : اگرلایه های پنهان جامعه بررسی کنیم به موارد بسیاری از آسیبها بر می خوریم که برای کنترل آنها باید در مرحله اول شناخت درستی از مشکلات مبتلابه را داشته و در مرحله دوم به اولویت بندی آسیبها بپردازیم

و ی ادامه داد : در گام بعدی باید برای کاهش آنها برنامه عمل داشته باشیم و این موضوع محقق نمی شود مگر با جدّیت ادارات عضو کارگروه و ایفای نقش هر اداره در راستای پیشگیری و یا کاهش آسیبهای اجتماعی در حوزه کاری مرتبط.

خاکی بیان داشت : ماباید در شهرستان بتوانیم آسیبها راشناسایی و آنها برطرف کنیم و با اولویت بندی ،اینکه کدام آسیب در اولویت اول قرار دارد و فراگیری و گستردگی کدامیک بیشتر است ؛ می بایست برنامه ریزی کنیم و این کار باید از طریق دستگاهها،مراکز مشاوره و کارگروه صورت بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد : فرهنگ سازی در زمینه ترویج مراجعه افراد به مراکز خدمات مشاوره جهت دریافت کمک و راهنمایی برای رویارویی با مشکلات و نیز سوق دادن جوانان به سمت ایجاد سمن ها در راستای بهره مندی بیشتر از سرمایه های اجتماعی می تواند در ایجاد جامعه سالم و توسعه یافته تر کمک موثری نماید.

فرماندار مرکز استان در ادامه از ادارات شهرستان خواست تا با شناسایی و معرفی خیرین حوزه ازدواج آسان و نیز خیرین سلامت ازدواج مشارکت بیشتری را در تسهیل امر ازدواج جوانان فراهم آورندوامروز شاهدازدواج نابارور هستیم که اگر دقت نکینم و خوب وارد نشویم تبدیل به تهدید می شود .

لازم به ذکر است در این جلسه مطالبی توسط معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان پیرامون نحوه مشارکت خیرین در موضوع ازدواج جوانان ارائه و همچنین گزارشی از نقش و اهمیت مراکز خدمات مشاوره در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی توسط اداره بهزیستی شهرستان مطرح گردید . 

ضرورت جدّی ورود ادارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1339
  • کد خبر : 6420