عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

در ششمین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

شامگاه ششمین روز از هفته گرامیداشت دولت؛ پروژه گردشگری و آموزشی باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن با اعتبار 32 میلیارد ریال و با اشتغال 5 نفر با حضور فرماندار، مدیرعامل بانک کشاورزی استان و سایر مسئولین شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از مردم به جهت تلاش شبانه روزی در مهار سیل فروردین 98، با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان اظهار کرد: با وجود قدمت صدساله شهر بندرترکمن و خیل عظیم مسافران و گردشگران، شهرستان ما فاقد زیرساختهای لازم است بنابراین باید زیرساخت های لازم را تعریف، عملیاتی و به ظهور برسانیم.
وی افزود: طرح ۲۲ هکتاری گردشگری آشوراده  که در آذرماه 97 کلنگ زنی شد، هم نقش موثری در توسعه اشتغال شهرستان و استان خواهد داشت و هم ظرفیت ملی برای کشور است که مجوزهای لازم برای اسکله پشتیبان در حال انجام است.
وی استخر سرپوشیده بندرترکمن که ۱۰ سال بر زمین مانده بود را از مطالبات دیرینه مردم شهرستان خواند و گفت: با پیگیری های انجام شده، این پروژه در هفته دولت امسال افتتاح و به بهر برداری رسید.
فرماندار با اشاره به پروژه های زیرساختی شهرستان ادامه داد: از دیگر مطالبات دیرینه مردم سالن تختی است که اعتبارات لازم اخذ و پیمانکار در حال فعالیت است تلاش میکنیم دهه فجر افتتاح شود، طرح مطالعاتی کمربندی شهر به اتمام رسیده و اعتبارات لازم را پیگیری خواهیم کرد، مسیر اسکله به عنوان زیرساخت پروژه گردشگری آشوراده به جهت خط انتقال آب و گاز و فیبر نوری و.. در حال پیگیری است و همچنین دو هتل تا پایان سال در شهرستان احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که بسترها و زیرساختهای گردشگری شهرستان را فراهم کنیم و ابراز امیدواری کرد در طی ۵ یا ۶ سال آینده شاهد جهش اقتصادی در شهرستان باشیم و به شهر مقصد گردشگری تبدیل شویم.
نماینده عالی دولت در شهرستان پروژه اسب سواری همایون را تکمیل کننده فرهنگ این مرز و بوم دانست و تصریح کرد: در فرهنگ ترکمن، سوارکاری یکی از مولفه های دیرینه ای است که باید احیا شود و در این خصوص پیشنهاد کردیم دانشکده اسب در این استان ایجاد شود و کسانی که تخصص اسب دارند تدریس کنند تا ظرفیت این صنعت را بیش از این ها نشان دهیم.
وی در پایان اظهار کرد: در هفته دولت امسال 62 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا  با اعتبار 330 میلیارد و 743میلیون ریال در شهرستان ترکمن افتتاح و کلنگ زنی شد که مجموع طرح های عمرانی شامل 46 پروژه با اعتبار 138 میلیارد و 543میلیون ریال و مجموع طرح های اقتصادی و اشتغالزا شامل 16پروژه  با اعتبار 191میلیارد و170میلیون ریال و اشتغالزایی 34 نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

 

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

 

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

 

افتتاح پروژه باشگاه سوارکاری همایون در شهرستان ترکمن

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .