عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعامل همه ادارات در بازگشایی مدارس ضروری است


تعامل همه ادارات در بازگشایی مدارس ضروری است

تعامل همه ادارات در بازگشایی مدارس ضروری است

فرماندار گرگان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان گفت:بازگشایی مدارس یکی از برنامه های مهم و حساس آموزش و پرورش شهرستان می باشد باتوجه به حضور تعداد زیاددانش آموزان و خانواده ها نیاز است هماهنگی، همکاری و مساعدت لازم از سوی سایر دستگاه ها برای این مهم صورت گیرد.
وی افزود: با همکاری شهرداری گرگان و پلیس راهور، شرکت های خدمات رسان شهری می بایست هرگونه عملیات حفاری را تا قبل از سال جدید تحصیلی مدیریت کنند تا در زمان آغاز مدارس شاهد ترافیک شهری ناشی از عملیات عمرانی نباشیم.
مهندس حمیدی در ادامه بر لزوم تامین امنیت اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی روسای آموزشگاه ها باید تامین امنیت دانش آموزان در همه حوزه ها باشد و ضروری است مدیران مدارس نیز قبل از سال جدید تحصیلی نسبت به این مهم با استفاده از ظرفیت مربیان و دانش آموزان همان مدارس برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.
فرماندار گرگان در ادامه به موضوعات انتصابات معلمان و جابجایی ها اشاره کرد و تاکیدکرد:باید همه انتصابات با فرایند کمیته انتصابات آموزش و پرورش صورت گرفته و توجیه مناسب با مستندات قانونی موجود باشد و از نگاه های فردی در این مورد خودداری شود.
وی در ادامه به منظور بهره مندی دانش آموزان جنوب شهر گرگان از مدارس دولتی گفت: آموزش و پرورش با ارایه کلیات طرح به فرمانداری و پیگیری در طرح تفصیلی شهر که در حال بازنگری می باشد یک عرصه استاندارد برای احداث مدارس اقدام نماید.
فرماندار در ادامه به موضوع تهاتر چند مدرسه با توجه به قرار داشتن در مسیر خیابان های اصلی شهر گرگان گفت: دو مدرسه از مدارس کوی قلعه حسن با توجه به تعریض صورت گرفته نیاز است شهرداری نسبت به مراحل قانونی از طریق شورای اسلامی شهر برای ساخت دو مدرسه جایگزین اقدام نماید.
فرماندار گرگان افزود: یاید در زمینه تهاتر املاک فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش نگاه تعاملی وجود داشته باشد و با توجه به قرار داشتن مدارس در مکان های مناسب در شهر نیاز است شهرداری نیز در افزایش متراژ زمین و ساخت و ساز مدارس این مهم را درنظر داشته باشد.
مهندس حمیدی در خصوص مدارس بلااستفاده در شهرستان بالاخص در روستاهای شهرستان گفت:با پیگیری های صورت گرفته از سوی بخشداران در روستاها مدارس بلااستفاده مشخص گردید که نیاز است با هماهنگی آموزش و پرورش این مدارس جهت استفاده از برنامه های فرهنگی و اشتغال روستاییان به دهیاری ها اجاره داده شود.


 


 

 



تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 389
  • کد خبر : 65548