عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کنترل و کاهش تکدیگری و کودکان خیابانی با فرهنگ سازی میسر است

فرماندار گرگان در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان:

کنترل و کاهش تکدیگری و کودکان خیابانی با فرهنگ سازی میسر است

 کنترل و کاهش تکدیگری و کودکان خیابانی با فرهنگ سازی میسر است

 فرماندار گرگان در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گفت: کنترل و کاهش تکدیگری و کودکان خیابانی در شهرستان گرگان پس از ساماندهی آنها مستلزم فرهنگ سازی در عدم کمک مردم به افراد غیرنیازمند همکاری دستگاه های دارای وظیفه مندی و استمرار و هم افزایی در اقدامات می باشد .

حمیدی فرماندار مرکز استان در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان گرگان گفت: طبق مصوبات شورای عالی اداری کشور وظیفه شناسایی و جمع آوری متکدیان و تحویل آنان به مجتمع اردوگاهی بر عهده شهرداری است،لیکن با توجه به متنوع بودن وضعیت این افراد که شامل افراد بی سرپرست و مجهول الهویه، ولگردان حرفه ای، افراد معلول و ناتوان وافراد نیازمند غیر حرفه ای می گردد،سایر دستگاه ها همچون بهزیستی، کمیته امداد، انتظامی،دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نیز حسب وظیفه مندی خود دارای تکالیفی هستند که می بایست در ادامه کار و به جهت عدم بازگشت افراد جمع آوری شده به تکدیگری نسبت به ساماندهی آنان اقدام نمایند. 
وی همچنین تشکیل دو کمیته مجزا در ذیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان تحت عناوین شناسایی و ساماندهی متکدیان و کودکان کار را ضروری دانست و هدف از تشکیل این کمیته ها را شناسایی دقیق افراد و جلوگیری از بازگشت آنها به تکدیگری ذکرکرد.
فرماندار شهرستان گرگان در بخش دیگری از سخنان خودضمن تقدیر از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان به جهت تدوین برنامه های متعدد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از همه مدیران ادارات شهرستان خواست تا برنامه های با شکوهی را برای بزرگداشت این ایام با هدف یادآوری دلاورمردی ها و رشادت های ایثارگران و تجلیل از آنها و بازگویی درس های دوران دفاع مقدس به ویژه برای جوانان پیش بینی و اجرا نمایند. 
در ادامه فرامرز دیلم جانشین سپاه ناحیه گرگان گفت: برنامه های متنوعی در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است و دستگاه های اجرایی نیز در این ایام برنامه‌هایی را پیش بینی کرده اند.
جانشین  فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: دوران دفاع مقدس صرفا جنگ نظامی نبود و تجربیان هشت سال دفاع مقدس گره گشای بسیاری از مشکلات در کشور به شمار می رود.
دیلم افزود: در دوران دفاع مقدس صدام تصور نمی کرد که خرمشهر آزاد شود و برای دنیا هنوز سوال است که در آزادسازی خرمشهر چگونه ایران توانست ۱۹ هزار اسیر بگیرد.
وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۷۰۰ برنامه به صورت متمرکز و غیر متمرکز توسط بسیج در گرگان برگزار می شود.
 جانشین فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه ۱۲۰ نشست بصیرتی با موضوع دفاع مقدس در این ایام برگزار می شود، یادآور شد: برگزاری ۱۴ یادواره آبروی محله، ۲۹ برنامه شهرستانی و سرکشی از جانبازان ۷۰ درصد از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است.
دیلم گفت: همچون سالهای گذشته در هفته دفاع مقدس رژه حماسی نیروهای مسلح برگزار می شود. 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 387
  • کد خبر : 65564