عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید تور رسانه ای معاونت امور مناطق محروم ریاست جمهوری از توسعه روستایی آزادشهر


بازدید تور رسانه ای معاونت امور مناطق محروم ریاست جمهوری از توسعه روستایی آزادشهر

بازدید تور رسانه ای معاونت امور مناطق محروم ریاست جمهوری از توسعه روستایی آزادشهر

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان آزادشهر گفت: تور رسانه ای حوزه معاونت امور مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در بخش چشمه ساران از اقدامات مختلف توسعه ای در این بخش از جمله طرح ترسیب کربن، زعفران وامنان، بافت با ارزش روستای فارسیان، طرح کاله زردآبه تیل آباد و اقدامات تعمیر و بازسازی مناطق آسیب دیده بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر،حمیدرضا ملک حسینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در بازدید تیم رسانه ای حوزه معاون مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در روز اول فعالیت این تور، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران با حضور در بخش چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر ضمن بازدید از روستاهای این بخش و بررسی فعالیت های انجام شده در راستای پیشبرد اهداف توسعه محور و ظرفیت‌های این مناطق،جمع‌آوری اطلاعات از موانع و چالش‌های موجود در روستاهای این بخش را نیز انجام دادند.
در ادامه، مدیر روابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با برگزاری تورهای رسانه‌ای روستا در استان‌های مختلف کشور، ضمن انعکاس فعالیت‌های اشتغالزایی و توسعه محور، مشکلات و موانع موجود در این مناطق نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
زهره محبوبی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان گلستان گفت: این تور تا ۲۷ شهریور در مناطق روستایی مختلف استان گلستان با هدف بازدید، انعکاس خبری، مستندسازی و پخش تلویزیونی از پروژه ها و طرح‌های اشتغالزایی روستایی فعالیت می کند.
مدیر روابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود:از دیگر اهداف این تور، انعکاس فعالیت‌هایی است که باعث اشتغال، مهاجرت معکوس و توسعه منطقه شده و در آن خبرنگارانی از خبرگزاری‌های ایرنا، فارس، ایلنا، باشگاه خبرنگاران جوان، ایسنا و مهر حضور دارند.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید بیان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک سینا تسهیلاتی را برای اشتغال در روستاها داشته است که بنیاد مستضعفان و این معاونت به صورت برابر ۱۰ درصد از سود این تسهیلات را تقبل نموده و وام‌ها با بازپرداخت ۸ درصد به این طرح‌ها اختصاص یافته است.
محبوبی گفت: با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاها مناطقی از جمله روستاهای تیل‌آباد، نراب و فارسیان بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر نیز در این فهرست قرار دارد.
وی تصریح کرد: یقینا رسالت این تور فقط بازدید و انعکاس فعالیت‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای نیست و به طور حتم مشکلات، موانع و چالش های موجود براساس گزارشات خبرنگاران و تیم همراه بررسی شده و در مکاتبه با دستگاه‌های ذیربط پیگیری می‌شود.
لازم به ذکر است در این بازدید معاون عمرانی فرمانداری،معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری،معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از روسای ادارات شهرستان آزادشهر نیز حضور داشتند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 423
  • کد خبر : 65634