عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت


توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت

توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید از سایت میگو شهرستان گمیشان گفت: در همه دنیا بیماری به عنوان یک واقعیت در کنار پرورش پذیرفته شده و ما نیز باید با احتیاط کامل در کنار بیماری‌ها مسیر حرکت را ادامه دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان؛ ظهر امروز بیست هشتم شهریور ماه، "نبی‌الله خون میرزایی" معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید از سایت میگو شهرستان با حضور "قدس علوی" مدیرکل شیلات استان گلستان، "علی نذیری" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان و "سیدعلیرضا حسینی" معاون فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان اظهارداشت: با توجه به وجود بیماری لکه سفید و با احتیاط کامل و همچنین کم کردن همه آسیب‌ها، مسیر توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: در سال جاری پیش بینی می‌شد 4 هزار تن محصول از مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شود که به علت بیماری لکه سفید میگو، برداشت محصول به 400 تن تقلیل یافت.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به مشاهده بیماری لکه سفید در مجتمع میگو گمیشان، سیاست شیلات پرورش در کنار بیماری است. بنابراین مدیریت بهداشتی مزارع پس از برداشت محصول مهم ترین رویکرد شیلات استان خواهد بود.
نبی‌الله خون میرزایی در ادامه بازدید از طرح‌های پرورش ماهیان استخوانی و خاویاری در محیط محصور را در دستور کار خود قرار داد و همچنین اظهار داشت: تولید 200 هزار تن ماهی در قفس تعهد شیلات ایران تا سال 1400 است که امسال در شمال و جنوب کشور 100 هزار تن تولید می‌شود.
رئیس سازمان شیلات کشور تاکید کرد: در بخش آبزی‌پروری در قفس در سواحل شمال و جنوب یک میلیون تن ظرفیت وجود دارد که در حال ایجاد شرایط برای رسیدن به این ظرفیت هستیم.
میرزایی خاطرنشان کرد: تولید 200 هزار تن ماهی در قفس تعهد شیلات ایران تا سال 1400 است که برای تحقق آن امسال در کشور 100 هزار تن ماهی باید تولید شود.
وی همچنین با اشاره به روش‌های جدید در تولید ماهی گفت: برای کاهش فشار بر آب شیرین صیادان باید از روش‌های جدید برای تولید ماهی استفاده کنند.
میرزایی تاکید کرد: یکی از این روش‌ها استفاده از آب شور برای پرورش ماهی و میگو در سواحل با روش تصفیه و برگشت دوباره آب است که در نقاط کم آب کشور هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت
 
توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت
 
توسعه مجمتع میگو گمیشان ادامه خواهد داشت

ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 323
  • کد خبر : 65755