عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه فضای سبز شهرستان آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

فرماندار آق قلا تاکید کرد:

توسعه فضای سبز شهرستان آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

توسعه فضای سبز شهرستان  آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: بدون مشارکت و حضور فعال عموم مردم ، حفظ، احیا و توسعه ی فضای سبز امکان پذیر نخواهد بود.

الیاس هیوه چی در جلسه هماهنگی فضای سبزشهرستان آق قلا اضافه کرد: با توجه به کمبود فضای سبز در شهرستان به ویژه درروستاها و رساندن سرانه فضای سبز به حد مطلوب بدون همکاری عمومی میسر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: حفاظت از درختان کاشته شده اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش در طرح آق قلای سبز است و اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

فرماندار شهرستان آق قلا با بیان اینکه مردم ارزش منابع طبیعی را به‌خوبی درک کرده‌اند؛ اضافه کرد: وضعیت فعلی شهرستان از نظر سرانه فضای سبز مطلوب نیست و امیدواریم با اجرای طرح آق قلای سبز بتوانیم شاهد طراوت و سرسبزی در سطح شهرستان به ویژه مناطق روستایی باشیم.

هیوه چی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از انباشت زباله ها در مسیر جاده ها و معابر اظهار داشت : زباله ها و نخاله های ساختمانی حاشیه جاده ها ، چهره زشتی را از شهرستان به ویژه در آستانه عید نوروز به مسافران به نمایش می گذارد و این زبینده این شهرستان نیز است .

وی بر لزوم فرهنگ سازی در این بخش تاکید کرده و افزودند: توسعه فضای سبز بدون نظافت و پاکیزی محیط شهری و روستایی ممکن نیست و برای ایجاد تحول در فضای سبز شهرستان و بهبود وضعیت از وضع موجود ، بایستی به نقش آموزش و فرهنگ سازی توجه ویژه ای شود.

گفتنی است طرح آق قلای سبز طرح آق قلا سبز برای توسعه فضای سبز با مشارکت دهیاران و شهرداری ها و با پشتیبانی منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر ارگان های ذیربط شهرستان در هفته درختکاری اجرایی خواهد شد.

توسعه فضای سبز شهرستان  آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

 

توسعه فضای سبز شهرستان  آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

 

توسعه فضای سبز شهرستان  آق قلا در گروه مشارکت و همکاری مردم

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 830
  • کد خبر : 6676