عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مجتمع کشت و صنعت در روستای خاندوز سادات شهرستان آزادشهر افتتاح می شود

فرماندار شهرستان آزادشهر؛

مجتمع کشت و صنعت در روستای خاندوز سادات شهرستان آزادشهر افتتاح می شود

مجتمع کشت و صنعت در روستای خاندوز سادات شهرستان آزادشهر افتتاح می شود

 فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: مجنمع کشت و صنعت شامل واحد فرآوری میوه‌جات، احداث دو واحد گلخانه و احداث یک سردخانه در روستای خاندوز سادات شهرستان آزادشهر با اشتغال 30 نفر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛ سید رسول حسینی عصر امروز شنبه 18 آبان ماه، در مصاحبه با خیرنگار صدا و سیما افزود: این طرح که توسط سید فضل‌الله میرفندرسکی در دست احداث است، شامل واحد فرآوری میوه‌جات به صورت تولید میوه خشک و سردخانه می‌باشد. همچنین احداث یک واحد گلخانه‌ی هیدروپونیک ویژه‌ی کشت توت‌فرنگی، گلخانه‌ی کشت ایروپونیک زعفران و توسعه‌ی ظرفیت سردخانه از برنامه‌های آتی این پروژه می‌باشد.
حسینی تصریح کرد: آقای میرفندرسکی که دارای سابقه‌ی تولید قارچ‌های خوراکی در مقیاس صنعتی نیز می‌باشد، در حال حاضر در زمینه‌ی تولید میوه‌های خشک در مقیاس کم در حال فعالیت است. میرفندرسکی حمایت تسهیلاتی از سوی مسوولان امر و دست‌اندرکاران را مورد درخواست و تأکید قرار داد و اظهار داشت: با تکمیل پروژه حداقل برای حدود ۳۰ نفر به صورت دائمی و فصلی اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
فرماندار خاطر نشان کرد: هسته‌ی اولیه این پروژه مربوط به طرح ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی بوده است که با همکاری بسیج سازندگی سپاه و جهادکشاورزی شهرستان در سال ۹۶ به ثمر نشست. در آن طرح، تعداد ۱۲ دستگاه خشک کردن میوه در مقیاس خانگی به صورت تسهیلاتی به متقاضیان واگذار شد. این دستگاه‌ها هم‌اینک در فرآوری و خشک کردن میوه‌ها و گیاهان دارویی مشغول به کار هستند.
 

مجتمع کشت و صنعت در روستای خاندوز سادات شهرستان آزادشهر افتتاح می شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 452
  • کد خبر : 67431