عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرستان‌ گنبدکاووس نماد وحدت بین اقوام و مذاهب در کشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس:

شهرستان‌ گنبدکاووس نماد وحدت بین اقوام و مذاهب در کشور است

شهرستان‌ گنبدکاووس نماد وحدت بین اقوام و مذاهب در کشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که برای سومین سال پیاپی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره فرهنگی از بهترین فرصت‌ها برای نشان دادن وحدت و همدلی اقوام ساکن در گنبدکاووس و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آن به مردم دیگر نقاط کشور و جهان است.
مهندس عبدالقدیر کریمی با اشاره به وجود وحدت، همدلی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن درگنبدکاووس، افزود: این شهرستان‌ نماد وحدت بین اقوام و مذاهب در کشور است و این جشنواره فرهنگی توانسته است این وحدت و همدلی را برجسته‌تر کند.
وی با قدردانی از همکاری ادارات و نهادهای مختلف گنبدکاووس برای برگزاری مطلوب سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دراین شهرستان، اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی دربین مردم از دیگر اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی است و امیدواریم هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.
همچنین در مراسم افتتاحیه این جشنواره علاوه بر اجرای گروه‌های مختلف موسیقی اقوام، کارناوال شادی با حضور هنرمندانی از ۶ قوم ترکمن، سیستانی، آذری، کرد، لر و قزاق به اجرای برنامه‌های هنری از جمله حمل کجاوه عروسی ترکمن در بخشی از مسیر شهر تا مکان جشنواره پرداختند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 360
  • کد خبر : 67750