عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد


جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس از خانواده بزرگ شبکه بهداشت شهرستان برای فعالیت شبانه روزی‌شان به منظور خدمات رسانی به بیماران و افراد مبتلا به سندرم شدید تنفسی قدردانی کرد .
وی افزود گزارشات حاکی از کاهش روند بیماری آنفلوآنزا در شهرستان است و امیدواریم بزودی از وضعیت حاد و نگران‌کننده فعلی خارج شویم.
مهندس عبدالقدیر کریمی همچنین از فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی خواست با انتشار و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا، مردم را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش آگاه کنند.
وی با منطقی خواندن درخواست دامپزشکی برای تعطیلی بازار فروش زنده پرندگان در بازه زمانی شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان گنبدکاووس گفت: با هدف بهبود سلامت مردم و پیشگیری از شیوع این بیماری، نباید  تحت هیچ شرایطی زنده فروشی پرندگان  را در شرایط فعلی در شهرستان داشته باشیم.
دکتر فرهاد بدیعی، رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این نشست اظهارداشت: واکسن آنفلوآنزا به افراد در معرض خطر زده می‌شود و دارو به میزان کافی در شهرستان موجود است و برای درمان تمام بیماران بستری در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته اما مهمترین درمان برای این بیماری استراحت و مصرف مایعات زیاد است و از شهروندان تقاضا داریم از رفتن به عیادت مریض و انجام عادت هایی چون دست دادن و روبوسی در هنگام دیدارهای شخصی و مجالس عمومی اجتناب کنند.
دکتر بدیعی افزود: در جامعه یک سری افراد به عنوان مسئولان سلامت تمام تلاش خود را معطوف به این کردند تا بیماران بستری بر اثر سندرم شدید تنفسی سلامت خود را بازیابند اما با این وجود جواب نمونه‌گیری آنفلوآنزای سه نفر از آنان مثبت بود و بر این اساس بازهم تاکید می‌کنیم افراد سالمند و در معرض آسیب به هیچ عنوان تا زمانی که این بیماری شایع است، نباید خود را در معرض خطر قرار دهند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 280
  • کد خبر : 68524