عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله افتتاح شد


دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله افتتاح شد

دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله افتتاح شد

دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه با حضور بیانی فرماندار کلاله، روحانیون، مدیرکل اجتماعی و مشارکت های اوقاف کشور، مدیر کل اوقاف استان و جمعی از مسئولین در کلاله افتتاح گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری;رضا معممی مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف کشور در حاشیه این مراسم گفت: امسال 300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای "نیت واقفان" در مراکز "افق" (اجتماعی،فرهنگی،قرآنی) کشور هزینه شده و می شود.
معممی مقدم اظهار داشت: هم اکنون در 1200 درمانگاه و 133 بیمارستان وقفی کشور; سالانه به میلیونها بیمار ارائه خدمت می شود.
مدیرکل اجتماعی و مشارکت های اوقاف کشور از وجود 12 مدرسه اوقافی در کشور نیز در ترویج علم و دانش خبرداد و در ادامه اعلام کرد: با هدف استفاده از انرژی پاک خورشیدی برای رسیدن به 100 مگاوات برق برای 1100 بقعه متبرکه برنامه ریزی کرده ایم که تاکنون برای 85 بقعه عملیاتی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی مدیرکل اوقاف استان در حاشیه این‌ مراسم گفت:با افتتاح دفتر اوقاف رامیان، کلاله و همچنین به زودی در بندر ترکمن؛ تعداد ادارات اوقاف در استان به 11 نمایندگی می رسد.
سلیمانی به اهداف راه اندازی نمایندگی اوقاف در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: هدف این اقدام شناسایی موقوفات، احیای وقف و خدمت رسانی شایسته و تلاش در تقویت فرهنگ قرانی و ترویج آموزه های اهل بیت عمی باشد.
بیانی فرماندار کلاله نیز در حاشیه افتتاحیه از مسئولین اوقاف در خواست کرد: با توجه به وجود بستر اشتغال؛ سازمان اوقاف برای ایجاد اشتغال طراحی و ساخت "کارخانه خوراک دام" را در شهرستان کلاله برنامه ریزی کند.
گفتنی است: دفتر نمایندگی اوقاف در کلاله به امورات وقف در حوزه سرزمینی شهرستان مراوه تپه نیز رسیدگی خواهد کرد.

دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله افتتاح شد

دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله افتتاح شد

 

ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 405
  • کد خبر : 68925