عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سالانه ۲۰ هزار سرباز در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته‌ می‌شوند

مسوول امور دستگاه‌های اجرایی حوزه مشمولین امریه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

سالانه ۲۰ هزار سرباز در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته‌ می‌شوند

سالانه ۲۰ هزار سرباز در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته‌ می‌شوند

مسوول امور دستگاه‌های اجرایی حوزه مشمولین امریه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد که به طور میانگین هر سال ۲۰ هزار نفر سرباز وظیفه با تحصیلات دانشگاهی و تخصصی در دستگاه‌های اجرایی کشور به کار گرفته‌می‌شوند.
مهدی علیمردانی در جلسه تشریح قوانین بهره‌مندی از نیروهای وظیفه امریه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: به کارگیری این سربازان براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی و با هماهنگی و همکاری متقابل ستادکل نیروهای مسلح و دفتر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.
وی گفت: ۷۰ درصد استفاده از سربازان امریه در دستگاه‌های اجرایی کشور مربوط به استان‌های کم برخوردار و مرزی و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در استان‌های برخوردار می‌باشد که متناسب با نیاز تخصصی هر دستگاه اجرایی و صرفا با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.
علیمردانی اضافه کرد: هر دستگاه اجرایی که نیاز به استفاده از سرباز وظیفه امریه دارد باید طرح توجیهی لازم و تخصص مورد نیاز را تهیه و به دفتر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ارائه دهد تا در جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و تصویب شود.
وی تصریح کرد که آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهزیستی، بخشداری‌ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید، شبکه بهداشت و درمان، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و شهرسازی و آتش نشانی‌ها، ظرفیت بالایی برای استفاده از سربازان امریه دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند.
مسوول امور دستگاه‌های اجرایی حوزه مشمولین امریه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین بابیان اینکه ۳۵ تا ۴۵ درصد سربازان، دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، گفت که دستگاه‌های اجرایی صرفا بایستی متناسب با نیاز تخصصی خود از سربازان امریه استفاده نمایند.
علیمردانی افزود: سربازان امریه در مدت دو سال خدمت سربازی خود می‌توانند دانش خود را با تجربه کارشناسی دستگاه‌ اجرایی محل خدمت، تلفیق و تجربه‌اندوزی کنند.
وی اضافه کرد: به سربازان امریه در پایان خدمت، گواهی مهارت‌آموزی داده می‌شود که جزو سوابق علمی و تجربی آنها هنگام شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و یا دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.
علیمردانی خاظزنشان کرد: سربازان مشمول امریه در مدت خدمت و در صورت نیاز کشور و نیروهای مسلح به آنها بایستی به پادگان‌ها برگردند.
در این نشست  عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با قدردانی از برگزاری جلسه تشریح قوانین استفاده از سربازان امریه توسط دستگاه‌های اجرایی، گفت: هم اکنون از مجموع ۳۱۶ نیروی امریه مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی استان گلستان، ۴۹ نفر در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مشغول فعالیت هستند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 341
  • کد خبر : 69364