عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گنبدکاووس پایلوت اجرای طرح کودک‌یار در گلستان شد


گنبدکاووس پایلوت اجرای طرح کودک‌یار در گلستان شد

گنبدکاووس پایلوت اجرای طرح کودک‌یار در گلستان شد

اجرای طرح کودک‌یار با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برای نخستین بار در این استان، به صورت پایلوت در منطقه اسلام‌آباد شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در نشست آغاز عملیات اجرایی طرح کودک‌یار در گنبدکاووس اظهار داشت: این طرح با هدف حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۸ سال سراسر استان ابتدا در کارگروه بانوان و خانواده استانداری به تصویب رسید و اجرای آن از امروز به صورت پایلوت در محله اسلام‌آباد گنبدکاووس آغاز شد.
الهه غیناقی افزود: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بررسی علل و عوامل آن، ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی برای حل این مشکلات با حضور خانواده‌ دانش‌آموزان و فراهم کردن زمینه آموزش آنان با دعوت از معلمان داوطلب با همکاری ادارات مرتبط از جمله آموزش و پرورش، دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بهزیستی و کمیته امداد از مراحل اجرای طرح کودک‌یار است.
وی ادامه داد: هزار کودک بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس وجود دارد که امیدواریم با اجرای این طرح، تا اول مهرماه سال آینده ۱۰۰ نفر از آنان به مدارس بازگردند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دختران در روستاهای محروم استان به دلایل مختلف از جمله فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی از تحصیل بازمانده‌اند، گفت: اجرای طرح کودک‌یار می‌تواند با افزایش روشنگری جامعه نسبت به اهمیت حضور زنان تحصیل کرده در خانواده، کمک قابل توجهی به حضور مجدد آنان در کلاس‌های درس داشته باشد.
غیناقی از دفتر امور بانوان فرمانداری گنبدکاووس خواست مراحل مختلف اجرای طرح کودک‌یار از جمله شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و برگزاری نشست با خانواده‌ این کودکان و شناسایی خیران آماده همکاری را جمع‌بندی و به دفتر امور بانوان استانداری گلستان ارائه کند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: استان گلستان در رده‌های آخر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل قرار دارد و بیشترین آمار ترک تحصیل نیز مربوط به دانش‌آموزان کلاس نهم است.
کمال‌الدین نظرنژاد با اشاره به اینکه بیشترین دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس، دختر هستند، افزود: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد مسائل اقتصادی، عوامل فرهنگی از جمله ازدواج در سنین پایین و مشکلات رفت و آمد از دلایل ترک تحصیل آنان است.
وی ادامه داد: امسال هزار و ۳۳۶ نفر از دانش آموز گنبدکاووس ترک تحصیل کردند که علت بازماندن از تحصیل ۲۰۰ نفر از آنان ازدواج بوده است.
مهندس عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله اولویت‌های نظام، دولت و استاندار گلستان دانست و گفت: امیدواریم اجرای طرح کودک‌یار در این شهرستان نتایج موفقی داشته باشد تا در ادامه شاهد اجرای آن در سایر نقاط استان باشیم.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 318
  • کد خبر : 69558