عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار: چرخ توسعه گلستان با سرعت درحال چرخیدن است


استاندار: چرخ توسعه گلستان با سرعت درحال چرخیدن است

استاندار: چرخ توسعه گلستان با سرعت درحال چرخیدن است

استاندار گلستان با یادآوری افتتاح و آغاز عملیات اجرایی صدها پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در ایام دهه فجر و نیز درحال انجام بودن برخی طرح‎های زیرساختی در بخش‌های مختلف این استان، خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده تا چرخ توسعه گلستان با سرعت درحال چرخیدن باشد.
هادی حق‌شناس روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین مجتمع‌های اقامتی، تجاری، گردشگری، تفریحی و پذیرایی شمال کشور در گنبدکاووس اظهار داشت: باوجود تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران، استان گلستان توانسته با انجام طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی و عمرانی دربخش‌های مختلف گام‌های خوبی برای توسعه بردارد.
وی یادآور شد: به عنوان مثال در ایام دهه فجر امسال در این استان افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرای آن آغاز شد که ۵۰ درصد بیشتر از پروژه‌های دهه فجر سال قبل بود.
دکتر حق شناس ادامه داد: دربخش زهکشی اراضی در گلستان تا قبل از سال ۹۲ فقط سه هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی شده بود اما از سال ۹۲ تا الان ۵۲ هزار هکتار زهکشی شده و عملیات زهکشی ۳۰ هزار هکتار دیگر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه پاسداران در حال انجام است و قرار است ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز به این قرارگاه برای زهکشی تحویل شود.
وی تصریح کرد: چندی پیش نیز اقدامات خوبی در بحث تکمیل زیرساخت‌های باقی مانده از خط ریلی راه آهن اینچه‌برون گنبدکاووس از جمله خطوط عریض نرمال و تغییر بوژی به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال انجام شد و فقط ۲۰۰ متر از این خط عریض در خاک ترکمنستان باقی مانده که این کشور بایستی آن را انجام دهد.
استاندار گلستان ادامه داد: با انجام این اقدامات، راه آهن اینچه برون به کریدور شمال جنوب متصل می‌شود که نقش موثری در توسعه صادرات، واردات و ترانزیت کالا از طریق این خط ریلی به مقصد کشورهای اوراسیا و حاشیه جنوبی خلیج فارس خواهد داشت و به رونق اقتصادی و اشتغال استان گلستان و گنبدکاووس نیز کمک زیادی خواهد کرد.
دکتر حق شناس، تغییر بوژی برای ورود واگن‌ها، کاهش زمان توقف آنها و حذف ۱۸۰ فرانک سوئیس هزینه بایت تغییر بوژی را از مزایای احداث خط عریض نرمال در ایستگاه راه آهن اینچه برون و درصورت انجام ۲۰۰ متر باقی مانده این خط در ترکمنستان دانست و گفت: ایران هیچ بدهی به این کشور برای تکمیل خط عریض ندارد.
وی همچنین گنبدکاووس را از شهرستان‌های مهم استان گلستان دانست و افزود: این شهرستان با قدمت حداقل چند هزار ساله خود و با وجود داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و فرهنگی درحوزه گردشگری، از داشتن مراکز اقامتی مناسب مانند هتل ۳ یا ۴ ستاره محروم مانده و این یک غفلت تاریخی است.
دکتر حق شناس، هتل را نماد گردشگری دانست و اضافه کرد: با داشتن هتل در گنبدکاووس و نیز راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی، زنجیره اقتصادی این شهرستان برای توسعه و ایجاد اشتغال تکمیل می‌شود و همه مسوولان مرتبط بایستی برای احداث هتل به سرمایه‌گذار این بخش که از نیکوکاران بنام کشور هم است، کمک نمایند.
وی تصریح کرد: برای تسریع احداث این مجموعه بزرگ، بنده قول می‌دهم که تا ۸۰ درصد هزینه اجرایی این طرح را تسهیلات پرداخت نمایم و همه مسوولان استانی و شهرستانی بایستی در کنار سرمایه‌گذار برای تکمیل این مجموعه باشند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 285
  • کد خبر : 70709