عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن برگزار شد


جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن برگزار شد

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن برگزار شد

  جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن با حضور فرماندار و سایر اعضا صبح امروز شنبه 23 فروردین در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار ضمن تشکر از مشارکت شهروندان در اجرای گام اول طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین مصوبات استانی، از امروز ممنوعیت تردد خودروها بین شهرستان ها به پایان رسید اما ممنوعیت بین استانی هم چنان پابرجاست.
وی تاکید کرد: پایان اجرای فاز اول طرح فاصله گذاری اجتماعی به معنای کاهش کنترل و مبارزه با این بیماری نیست بلکه همه توصیه های بهداشتی به قوت خود باقی است و در خانه ماندن، رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از اجتماعات را به همه شهروندان توصیه می کنیم مخصوصا سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.
هیوه چی با اشاره به اقدامات در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان گفت: از 8 فروردین لغایت 22 فروردین در خروجی های شهرستان نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر بطور شبانه روزی مستقر بودند و بیش از 300 خودرو غیربومی برگشت داده شدند و همچنین 30 خودرو اعمال جریمه شد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از اصنافی که در اجرای طرح مشارکت داشتند افزود: علیرغم تامین اقلام معیشتی، کنترل و رصدهای صورت گرفته حدود 40 واحد صنفی متخلف به مدت یک ماه پلمپ شدند.
وی اظهار کرد: شهرداری در ارتباط با سد معبر، اطلاع رسانی و ضدعفونی معابر در حوزه شهر و بخشداری ها و دهیاران در حوزه روستا اقدامات خوبی را انجام دادند و هشتمین مرحله ضدعفونی معابر در روستاها و شهر صورت گرفت.
نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تشکر از خیرین در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر در طول این ایام، افزود: قریب به 700 سبد کالا از طریق خیرین و از حوزه شهرداری 500 پک بهداشتی به خانواده های نیازمند در شهرستان اهدا شد.
هیوه چی با اشاره به مصوبات در شرایط فعلی و آغاز گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی ضمن تاکید بر رعایت همه توصیه ها، تصریح کرد:  اصناف به دو دسته کم خطر و پرخطر دسته بندی شدند که اصناف پرخطر تا اطلاع ثانونی تعطیل هستند از جمله بازارهای هفتگی و سنتی، پاساژها و .. تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم و اصناف کم خطر نیز با پیگیری و هماهنگی صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و دستگاه های ذیربط در سامانه بایستی نسبت به ثبت نام و اخذ کد فعالیت و تعهد به رعایت اصول بهداشتی اقدام کنند تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.
فرماندار در پایان تاکید کرد شهروندان حتما در خصوص این فاصله گذاری و رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن و پرهیز از اجتماعات حتما دقت لازم را داشته باشند تا بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن برگزار شد

 

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بندرترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .