عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیش بینی برداشت 170 هزار تن گندم و کلزا از مزارع کلاله در سال جاری


پیش بینی برداشت 170 هزار تن گندم و کلزا از مزارع کلاله در سال جاری

پیش بینی برداشت 170 هزار تن گندم و کلزا از مزارع کلاله در سال جاری

فرماندار کلاله در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار داشت: با توجه به میزان بارندگی در سال جاری؛ پیش بینی می شود امسال ۱۵۳ هزار تن گندم و ۱۷ هزار تن کلزا در مزارع شهرستان تولید شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری;علی اصغر بیانی فرماندار شهرستان کلاله در این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد;گفت:این میزان نسبت به سال قبل نشان از کاهش سطح کشت کلزا و افزایش گندم و نگاه کشاورزان به دیگر محصولات پاییزه دارد. 
وی با بیان اینکه برداشت محصولات زراعی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز میشود ؛ افزود:گندم با قیمت ۲۵۰۰ تومان و کلزا ۴۶۶۰ تومان بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.
فرماندار کلاله تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز خرید گندم و کلزا در شهرستان پیشنهاد شده؛ که با توجه به سطح زیر کشت، ظرفیت خرید ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۱۰ هزار تن کلزا پیش بینی شده است.
این مقام مسئول در خصوص ایمنی کشاورزان و عوامل خرید نیز عنوان کرد:تمامی مراکز خرید باید در راستای حفظ سلامت خود و کشاورزان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
علیزاده رییس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله هم در این جلسه گفت:شهرستان کلاله با تولید بیش از ۱۵۶ هزارتن گندم و بیش از ۳۵ هزارتن کلزا درسال زراعی ۹۷_۹۸رتبه اول تولید کلزا در سطح کشور و رتبه دوم تولید گندم در استان را بخود اختصاص داد. 
علیزاده با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته کاشت چغندر قند به چرخه تناوبی محصولات زراعی پاییزه کلاله اضافه شده است؛ افزود:تاکنون ۴۳۸ هکتار در سال ۹۹_۹۸جهت کشت محصول انعقاد قرار داد شده که پیش بینی می شود میزان ۲۶ هزار و ۵۶۵ تن چغندر تولید شود. 
وی در ادامه به کشاورزان عزیز توصیه کرد:با توجه به توجیه اقتصادی و اشتغال زایی بالا، این محصول را در برنامه کشت خود قرار دهند. 
علیزاده در ادامه خبر از پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان کلاله ای در سال ۹۸ داد و گفت:این تسهیلات در راستای نوسازی ناوگان کشاورزی در غالب خط ویژه اعتباری برای خرید تراکتور، ادوات کشاورزی و کمباین بین کشاورزان توزیع شده است. 
وی ادامه داد:امسال هم جهت نوسازی کمباین های فرسوده تسهیلات کم بهره تا سقف ۴۰ میلیون تومان به کشاورزان کلاله پرداخت خواهد شد.

پیش بینی برداشت 170 هزار تن گندم و کلزا از مزارع کلاله در سال جاری

پیش بینی برداشت 170 هزار تن گندم و کلزا از مزارع کلاله در سال جاری

 

ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 425
  • کد خبر : 72240