عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۰ صندوق خرد زنان در حوزه مشاغل خانگی در ۳۰روستا دایر می گردد

فرماندار گرگان:

۳۰ صندوق خرد زنان در حوزه مشاغل خانگی در ۳۰روستا دایر می گردد

۳۰ صندوق خرد زنان در حوزه مشاغل خانگی در ۳۰روستا دایر می گردد

فرماندار گرگان درجلسه بررسی برنامه ها و پروژه های تولیدی شاخص سال جهش تولید درحوزه جهادکشاورزی شهرستان گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را  زنان تشکیل می دهند و در امور کشاورزی نیز نقش مهمی در کمک به همسران ایفامی کنند و تعدادی از آنان نیز سرپرست خانوار می باشند ،۳۰صندوق خرد زنان در ۳۰روستای شهرستان دایر می گردد.
محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان در این نشست بیان داشت: جهاد کشاورزی از دستگاه های مهم در زمینه جهش تولید می باشد که باید  نگاه ها به این سمت معطوف گردد.
وی افزود: توسعه گیاهان دارویی و گلخانه ها در حوزه کشاورزی یک کار جدیدی می باشد که با توسعه و ترویج آن سودآوری و درآمد پایدار را شاهد خواهیم بود.
حمیدی گفت: جهاد کشاورزی بعنوان متولی امر نیاز است درتوسعه کشت گیاهان دارویی حلقه بعد از برداشت را قبل از کشت مدنظر قرار دهیم و صنایع تبدیلی را توسعه دهد.
فرماندار گرگان تاکید کرد: باید در صنایع تبدیلی و مرتبط به کشاورزی مشخص گردد چند درصد از این صنایع راکد ،نیمه فعال ،پیشرفت بالای ۷۰درصد می باشندکه برای فعال کردن انهاتلاش ویژه صورت گیرد تا شاهد تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید باشیم.
ابراهیم ملاعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان دراین نشست گفت: در اراضی شیبدار در سال گذشته ۱۵۰هکتار درختان زیتون، گردو و بادام فندق کشت شد و تلاش داریم این میزان را به ۲۰۰هکتار در سال جدید افزایش یابد.
وی افزود:مطالعات و اجرای خط انتقال آب با لوله در سال جاری در ۱۰۰هکتار از اراضی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
ملاعلی همچنین اصلاح نژاد دام سنگین و سبک ،تکثیر و ترویج زنبور عسل،توسعه گیاهان دارویی و گلخانه ای و لایروبی و احیای آببندان ها را از مهمترین برنامه های پیش رو ذکر کرد.

۳۰ صندوق خرد زنان در حوزه مشاغل خانگی در ۳۰روستا دایر می گردد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 335
  • کد خبر : 72450