عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان گالیکش ممنوع است

فرماندار گالیکش خبر داد:

برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان گالیکش ممنوع است

برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان گالیکش ممنوع است

فرماندار گالیکش در هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع موج دوم این بیماری، برگزاری هر نوع تجمع و مراسم در سطح شهرستان گالیکش ممنوع بوده و تا اطلاع ثانوی این محدودیت‌ها پابرجا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار گالیکش در هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان که عصر شنبه (۷تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا و تغییر وضعیت قرمز در شهرستان گالیکش، با تجمعات و ازدحام در پارک‌ها، هتل‌ها و تالارها و برگزاری مراسمات عروسی و عزا و غیره به هر طریق ممکن، برخورد قانونی خواهد شد. لذا از عموم مردم فهیم شهرستان خواهشمندیم همچون گذشته نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و مقررات تعیین شده در این خصوص همکاری و همراهی لازم را بعمل آورند.

میرزایی افزود: در حال حاضر وضعیت انتشار ویروس کرونا در سطح استان خطرناک بوده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش بیش از گذشته از سوی مردم ضرورت دارد. در غیر اینصورت محدودیت‌های بیشتری در سطح شهرستان اعمال خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه دهیاران در روستاها و سایر اعضای ستاد در شهرها موظف به جلوگیری از تخلفات و ارائه گزارش‌ این موارد به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان نیز گفت: با نمونه‌گیری از ۱۲۴ نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در طی یک ماه گذشته تا کنون در شبکه بهداشت درمان گالیکش، متاسفانه نتیجه آزمایش تعداد ۳۰ نفر از این افراد مثبت اعلام شد.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: بر اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش تعداد بستری شدگان در روزهای اخیر، شهرستان گالیکش نیز همانند اکثر شهرستان‌های استان گلستان از وضعیت سفید به زرد و در حال حاضر به وضعیت قرمز رسیده است.

وی در ادامه تعداد بیماران بستری شده ناشی از کرونا در شهرستان گالیکش را از اول اسفند 98 تاکنون ۲۳۷ تن اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۶۴ نفر ترخیص شده‌اند و در حال حاضر ۳۸ نفر از همشهریان ما در بیمارستان‌ها بستری هستند و متاسفانه ۳۵ نفر از عزیزان ما در شهرستان گالیکش دیگر در میان ما نیستند و به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: از عموم مردم شریف و همشهریان عزیز خواهشمندیم جدا از شرکت در اجتماعات نظیر عروسی‌ها، عزاداری‌ها و مراسم مذهبی و نزدیک شدن به فاصله یک متری افراد اجتناب کرده و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش، و شستن مرتب دست‌ها از خطر ابتلا به این ویروس خطرناک در امان بمانند.

گفتنی است در پایان این جلسه فرماندار گالیکش محدودیت‌های کرونایی مصوب شده در هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان را به شرح ذیل اعلام نمود:

1- بمنظور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا دهیاران بصورت هفتگی، نسبت به برگزاری جلسات مدیریت بحران روستا اقدام نمایند.

2- شبکه بهداشت بعنوان دبیر ستاد با ابلاغ کتبی و بازرسی فعال ممنوعیت فعالیت رستوران­ها – سالن‌های پذیرایی و ورزشی و ... را اعلام و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

3- با توجه به وضعیت قرمز ممنوعیت صدور و چاپ کارت دعوت مراسمات عروسی و عزا و ... به چاپخانه‌های سطح شهرستان ابلاغ و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

4- مدیریت شبکه بهداشت شهرستان نسبت به شناسایی و اعلام مبتلایان بیماری کرونا به تفکیک به بخشداران، دهیاران و شهرداران جهت کنترل و برنامه‌ریزی اقدام نماید.

5- مدیریت پارک ملی گستان همانند گذشته مقررات و محدودیت‌های تفرجگاه‌ها را اعمال و گزارش اقدامات را در جلسه آینده ستاد شهرستان ارائه نماید.

6- استفاده از ماسک توسط کارکنان در ادارات و نهادها و بانک‌های شهرستان اجباری بوده و مدیران در حد امکان نسبت به تهیه ماسک اقدام نمایند.

7- ادارات و نهادها و بانک‌ها از حضور مراجعین بدون ماسک ممانعت به عمل آورده و نسبت به تهیه و ارائه ماسک به افراد نیازمند از سوی اداره اقدام گردد.

8- سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، بسیج و دهیاران در تفرجگاه‌ها و مراکز تجمع حضوری فعال داشته و نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تذکرات لازم را ارائه نمایند‌.

9- رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان الزامی بوده و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، محدودیت‌های قبلی اعمال و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

10- فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی (رانندگان و مسافرین) در دستور کار قرار گیرد و موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها نیز رعایت شود.

11- رسانه‌های خبری محلی، سایت‌ها و کانال‌های مجازی در خصوص آگاهی‌رسانی، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی اقدام نمایند.

12- اقامتگاه‌های بومگردی و تفرجگاه‌ها و ... در شهرستان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری بوده و موارد فوق با نظارت دقیق ستاد انجام و در صورت تخلف برخورد قانونی بعمل آید.

13- جهاد کشاورزی در فصل کار و تلاش در مزارع، نکات مهم فاصله‌گذاری و رعایت موارد بهداشتی و خطرات انتقال ویروس را به کشاورزان اعلام و از طریق تیم‌های نظارت کننده با متخلفین برخورد قانونی بعمل آید.

14- امتحانات در مدارس و دانشگاه‌ها به استثناء امتحانات نهایی بصورت غیرحضوری برگزار گردد.

برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان گالیکش ممنوع است

 

برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان گالیکش ممنوع است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 449
  • کد خبر : 74018