عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی و سلامت جامعه می شود

فرماندار شهرستان بندرترکمن در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان؛

کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی و سلامت جامعه می شود

کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی  و سلامت جامعه می شود

 فرماندار شهرستان بندرترکمن در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی  و سلامت جامعه می شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار در این جلسه که پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 تیر با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه با تلاش و کوشش در حوزه های فرهنگی مخصوصا کتاب و کتابخوانی به کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه کمک کنند.
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، نسبت به سال های گذشته تعداد کتابخوان ها دو برابر شده است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در خصوص هشتگ کتابخوانی و جشنواره رضوی گفت: اجرای این طرح ها با استفاده از ظرفیت های مختلف باعث ارتقاء کتابخوانی می شود.
هیوه چی در خصوص احداث کتابخانه دوم در شهربندرترکمن تصریح کرد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های شهرستان و پشتیبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، پروژه احداث کتابخانه دوم در شهر برنامه ریزی و اجرا شود.
در ادامه عبدالحی میرزاعلی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: معمولا جامعه ای پویا است که با کتاب و کتابخوانی انس والفت بگیرد.
وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره رضوی گفت: امسال در جشنواره رضوی، نسبت به تعداد کتابخانه ها استان گلستان در ردیف پنجم کشوری قرار دارد و این امر را مدیون حمایت فرمانداران، اعضای انججمن ها، کتابخوان ها،ن ویسندگان و مولفان و .. هستیم.
وی افزود: چنانچه شهر یا روستایی با جمعیت بالای 2500 نفر، ساختمانی در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهند آمادگی تجهیز آن و جذب یک نیرو از اهالی همان روستا را داریم.
میرزاعلی در خصوص احداث کتابخانه دوم یا سوم شهری تصریح کرد: در صورتی که زمین اهدا شود با هماهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آمادگی تاسیس کتابخانه های جدید را داریم.

کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی  و سلامت جامعه می شود

 

کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگی  و سلامت جامعه می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .