عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » علیرغم همه تلاش‌ها و اعمال محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا در گنبد رو به افزایش است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

علیرغم همه تلاش‌ها و اعمال محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا در گنبد رو به افزایش است

علیرغم همه تلاش‌ها و اعمال محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا در گنبد رو به افزایش است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس با ابراز نگرانی از روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا و آمار بستری بیماران دراین شهرستان گفت: با وجود همه تلاش‌ها و اعمال محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا در گنبد رو به افزایش است.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: اولویت اصلی همه دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس توجه و عمل به مصوبات و محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونای شهرستان است.
وی افزود: علاوه بر آن از امروز استفاده از ماسک در همه ادارات، نهادها و مراکز تجمعی الزامی بوده و ارائه خدمات اداری فقط منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
فرماندار گنبدکاووس تاکید کرد: به دلیل احتمال شیوع بالای کرونا در مراسم ها، تا پایان تیرماه برگزاری مراسم عروسی، عزاداری در این شهرستان ممنوع است.
وی از رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی، سمن‌ها و پویش‌های مردمی گنبدکاووس خواست همچون ایام ابتدایی شیوع کرونا نسبت به حساس سازی موضوع کرونا دربین گروه‌های مختلف مردم اقدام نمایند.
دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس هم دراین جلسه از اهتمام کم برخی ادارات و نهادها نسبت به اجرای وظایف ستاد مقابله با کرونا گلایه کرد و گفت: همه مدیران در قبال این بیماری و تلاش برای کنترل آن از نظر قانونی و اخلاقی مسوول هستند و با مدیرانی که در انجام وظایف کوتاهی کنند، برخورد قضایی می‌شود.
سیدخسرو خلیلی با تاکید بر ضرورت افزایش گشت‌های نظارتی برای اجرای محدودیت‌های اعلام شده در افزود: وظیفه مدیران فقط شرکت در جلسات نیست و باید از همه ظرفیت‌ دستگاه ها برای اجرای مصوبات جلسه و کنترل و ریشه کن کرونا استفاده کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با ابراز نگرانی از روند رو به رشد افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی در گنبدکاووس تکمیل شد.
دکتر فرهاد بدیعی اظهار داشت: با وجود اطلاع رسانی‌ گسترده برای رعایت توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های مختلف مردم و نیز اعمال برخی محدودیت‌ها برای فعالیت اصناف، تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این شهرستان در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه استفاده مردم گنبدکاووس از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به چند هفته قبل بهتر شده اما مطلوب نیست، افزود: درحال حاضر علاوه بر چهار بیمارستان دولتی و بیمارستان تامین اجتماعی، از ظرفیت ۲  بیمارستان بخش خصوصی این شهرستان هم برای بستری و درمان مبتلایان به کرونا استفاده می‌شود.
بدیعی افزود: از مجموع ۲۳۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس ۲۰۰ بیمار ساکن این شهرستان و بقیه از دیگر شهرهای شرق گلستان هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: با تکمیل ظرفیت تخت‌هایی بیماران کرونایی در گنبدکاووس، مجبور به انتقال امکانات و تجهیزات مراکز درمانی دیگر شهرها به گنبدکاووس و یا اعزام بیماران به آن شهرها هستیم.
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: از مجموع ۲۳۰ بیمار بستری در مراکز درمانی شهرستان، ۲۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
دکتر عبدالرحیم پالیده افزود:  اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک زدن در اماکن عمومی و نیز نظارت و سختگیری بر اجرای محدودیت‌های اعلام شده کمتر شود، آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس همچنان روند صعودی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه همچنان برخی رستوران‌های گنبدکاووس مشتری می‌پذیرند و بانک‌ها و موسسات مالی این شهر شلوغ است گفت: همه ادارات، نهادها و رسانه‌ها باید برای حساس سازی مردم به شیوع کرونا تلاش کنند تا چرخه انتقال بیماری قطع و کنترل شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 416
  • کد خبر : 74115