عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای شهر و شهرداری باید بهترین المان‌ها و سازه‌های فرش دستباف ترکمن را در شهر راه‌اندازی نمایند

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

شورای شهر و شهرداری باید بهترین المان‌ها و سازه‌های فرش دستباف ترکمن را در شهر راه‌اندازی نمایند

شورای شهر و شهرداری باید بهترین المان‌ها و سازه‌های فرش دستباف ترکمن را در شهر راه‌اندازی نمایند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس تاکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید بهترین المان‌ها و سازه‌های فرش دستباف ترکمن را با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان خبره این رشته در شهر راه‌اندازی نمایند.
عبدالقدیر کریمی در نشست بررسی جایگاه و وضعیت فرش دستباف گنبدکاووس از آمادگی این فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی فرش ترکمن خبر داد.

 نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه هویت تاریخی و فرهنگی گلستان به همراه منابع طبیعی و خدادادی آن را از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری این استان شمالی و ایجاد اشتغال پایدار دانست و بر لزوم توجه بیشتر مدیران به این حوزه مهم تاکید کرد.
امان قلیچ شادمهر اظهار داشت: تنوع اقوام با فرهنگ‌های مختلف در گلستان به همراه میراث غنی تاریخی و فرهنگی آن از جمله در شهر قدیم جرجان و زندگی صدها نفر از مفاخر و چهره‌های تاریخی، علمی، فرهنگی و هنری در سده‌های گذشته در این شهر، بستر مناسب توسعه گردشگری این استان است.
وی زندگی برخی اقوام کشورهای آسیای میانه از جمله ازبک‌ها، تاتارها، افغان‌ها و ترکمن‌ها را سند دیگری بر هویت تاریخی و فرهنگی گلستان و گنبدکاووس دانست و افزود: مسوولان استان بویژه در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با بازیافت این هویت غنی تاریخی و فرهنگی که به جذب گردشگر و توریسم گلستان کمک می‌کند، اهتمام ویژه داشته باشند.
شادمهر، صنایع دستی بویژه فرش دستباف ترکمن را از دیگر ظرفیت‌های توسعه گردشگری گلستان و گنبدکاووس ذکر کرد و گفت: مسیر ثبت جهانی فرش ترکمن فراهم است و تنها باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها و مقدمات کار، پیگیری‌های لازم را انجام داد.
وی ادامه داد: با بخشی نگری و جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توان به بازیافت هویت تاریخی و فرهنگی گلستان و توسعه گردشگری آن کمک کرد بلکه همراهی و همگرایی همه دستگاه ها و انجام صحیح وظایف، رمز موفقیت و توسعه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز دراین جلسه گفت: گنبدکاووس یکی از گزینه‌های شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی کشور برای ثبت جهانی است و برای تحقق این موضوع باید حدود ۲۰ اقدام زیرساختی از جمله ایجاد المان‌های مرتبط با فرش در این شهر اقدام شود.
احمد تجری تجاری سازی و بازاریابی را از دغدغه‌های تولید کنندگان صنایع دستی گلستان ذکر کرد و گفت: برای معرفی صنایع دستی استان در شرایط کرونایی تاکنون یک پایگاه جامع اطلاع رسانی درفضای مجازی ایجاد شده و در آینده ای نزدیک سه پایگاه دیگر هم راه اندازی می‌شود.
همچنین بهجت توحیدی رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس هم دراین نشست با اشاره به فعال بودن رشته طراحی فرش در این مرکز آموزش عالی تا مقطع کارشناسی، گفت: در حال حاضر این دانشکده یک کارگاه فعال بافت فرش دستباف دارد و کارگاه رنگرزی مدرن آن هم آماده بهره‌برداری است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 261
  • کد خبر : 74904