عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره اسب اصیل ترکمن 16 اردیبهشت در شهرستان کلاله برگزار می شود


جشنواره اسب اصیل ترکمن 16 اردیبهشت در شهرستان کلاله برگزار می شود

جشنواره اسب اصیل ترکمن 16 اردیبهشت در شهرستان کلاله برگزار می شود

فرماندار کلاله در جلسه برنامه ریزی جشنواره اسب اصیل ترکمن گفت: جشنواره اسب اصیل ترکمن و آیین های بومی و محلی از 15اردیبهشت الی 16 این ماه در روستای صوفیان کلاله برگزار می شود.

صبح روز جاری با حضور فرماندار،بخشدار مرکزی، رئیس جهاد کشاورزی و مسئول پرورش اسب روستای صوفیان دومین جلسه برنامه ریزی جشنواره اسب اصیل ترکمن برگزار شد .

برزگر در این جلسه ضمن تاکید بر جایگاه و نقش اسب در فرهنگ مردم بومی شهرستان گفت : شهرستان کلاله از دیرباز پتانسیل خوبی در پرورش اسب داشته به طوریکه پرورش دهندگان متعددی حتی از کشورهای آمریکایی در این شهرستان فعالیت می کردند .

وی گفت : جشنواره اسب اصیل ترکمن همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود و به صاحبان اسب های برتر جوایز نفیسی اهدا می شود .

فرماندار کلاله با اشاره به استقبال ورزشکاران از این جشنواره گفت : در این روز میهمانان زیادی از داخل و خارج استان برای تماشای به شهرستان می آیند

در این جلسه رئیس جهاد کشاورزی گفت : مجموعه جهاد کشاورزی آمادگی لازم در برگزاری مطلوب جشنواره اسب را طبق سنوات گذشته دارد و در این راستا همکاری سایر ادارات و ارگانها کمک زیادی در برگزاری مطلوب این جشنواره خواهد کرد .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1238
  • کد خبر : 7513