عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی،اولویت مهم در حوزه بانوان و خانواده است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در شهرستان آق قلا:

حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی،اولویت مهم در حوزه بانوان و خانواده است

حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی،اولویت مهم در حوزه بانوان و خانواده است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:اولویت مهم حوزه بانوان و خانواده در سال 99،حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی در راستای رشد و پویایی اقتصاد و توسعه بازار فروش محصولات تولیدی بانوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الهه غیناقی"در جلسه مشترک صبح روز یکشنبه 23 ام شهریور ماه،کارگروه اجتماعی و بانوان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،ضمن تشریح اهم اقدامات و فعالیت های حوزه بانوان به اجرای"طرح مهریار"اشاره نمود و اظهار کرد:بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش های مهم پیش روی زنان است و بر همین اساس،"طرح مهریار"را در سطح استان اجرایی خواهیم کرد.در این طرح،سامانه ای برای فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی بانوان طراحی شده است که با همکاری اداره پست استان اجرا می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود:"طرح مهر بند و شمیم"از سایر طرح های اجرایی دفتر امور بانوان و خانواده استان و با مشارکت دستگاههای اجرایی عضو در راستای توانمند سازی زنان آسیب دیده در زندان و کودکان بازمانده از تحصیل می باشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد در دوران بیماری کرونا،تاکید کرد:سازمانهای مردم نهاد ظرفیت بالایی در آگاه سازی و هدایت جامعه دارند و با توجه به بازگشایی مدارس و وضعیت خانواده ها، می توانند در ترویج فرهنگ یاری رساندن و اجرای طرح نذورات آموزش،نقش مهمی ایفا نمایند.

"غیناقی"در خاتمه سخنان،تصریح کرد:متاسفانه با توجه به شیوع بیماری های شایع زنان و هزینه های بالای درمان،طرح غربالگری در جهت ارتقاء سلامت بانوان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی ویژه بانوان شاغل و زنان سرپرست خانوار اجرا می گردد.

برگزاری استارت آپ ویژه بانوان با محوریت اعتیاد و سلامت از سوی پارک علم و فناوری،طرح همسان سازی پوشش بانوان شاغل،گفتگوی بین نسل ها و طرح تاب آوری از موضوعات دیگری بود که"الهه غیناقی"مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به آن اشاره داشت.

گفتنی است در پایان جلسه "امیر شیر توماج"فرماندار و "الهه غیناقی"مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از"صدیقه پوری"معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار که در سال 98،با امتیاز 100،رتبه برتر استان در حوزه بانوان را کسب کرده بود،تجلیل گردید.

برگزاری اتاق های فکر بانوان،ارتقاء مهارت های شغلی و ارائه طرح توانمند سازی مشاغل آسیب دیده مناطق سیل زده،اقدامات آموزشی در جهت بازسازی سلامت جسمی و روحی زنان پسا سیل،ترویج کارآفرینی با استفاده از ظرفیت خیرین منطقه و برگزاری کارگاههای آموزشی از شاخصه های مهم کسب رتبه برتر دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان آق قلا در سطح استان می باشد.

حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی،اولویت مهم در حوزه بانوان و خانواده است

 

حمایت از اشتغال خانگی و کارآفرینی،اولویت مهم در حوزه بانوان و خانواده است

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 419
  • کد خبر : 76516