عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن،

مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

 سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن گفت: مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از شاخص ترین معیار های سنجش عدالت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرنگی سرپرست فرمانداری امروز چهارشنبه 26 شهریورماه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و مناسب‌سازی شهری و مبلمان اداری اظهار کرد: در جامعه افراد مختلفی با شرایط متفاوت  از جمله پیر، جوان، میانسال، از کار افتاده، معلول و ...  وجود دارند که اینها واقعیت‌های جامعه است لذا بایستی زیرساخت‌ها را طوری آماده کنیم که همه با احساس آرامش و امنیت در جامعه تردد کنند و نیازهای خود را پیگیری و رفع کنند.
وی افزود: مدیران شهری بایستی دقت کنند و بدانند که معلولیت یکی از واقعیت‌های جامعه است و از آنجا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند این خطر بالقوه برای سایر افراد جامعه نیز وجود دارد از طرف دیگر جامعه ما به سوی سالمندی میرود.
 شیرنگی افزود: در گذشته چون پایبندی به سنت ها زیاد بود و بچه‌ها خود را ملزم می دانستند که از پدر و مادر پیر خود نگهداری کنند و کسی که این کار را انجام نمی‌داد مورد نکوهش و تقبیح قرار می‌گرفت اما امروزه با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی این تعهد در بسیاری از افراد از بین رفته  و این زنگ خطری است برای افراد سالمند و همچنین فرهنگ سپردن سالمندان به خانه سالمندان نهادینه شده است و همه این مسائل به ما هشدار می دهد  به سمت آماده کردن زیرساخت‌ها حرکت کنیم و اگر از امروز شروع نکنیم در آینده بی شک به مشکل برمی‌خوریم و مدیریت شهری در این راستا بایستی بسترها را فراهم کند.
 سرپرست فرمانداری شهرستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت پیچیده‌ای که جامعه ما دارد یک معلول از در خانه تا مرکز شهر بخواهد مسیری را طی کند بایستی شرایط برایش مهیا باشد.
 وی افزود: در سه دهه گذشته به فکر مناسب سازی و مبلمان شهری نبودیم ولی امروز که خطر را احساس می‌کنیم اگر عمل نکنیم خیانت است.
وی گفت: شهرداری به عنوان مهم‌ترین دستگاهی که در رأس مناسب‌سازی قرار دارد باید به طور جدی عمل کند از جمله زمانی که برای ساختمان ها و مراکز اداری، خصوصی، غیر خصوصی و غیره نقشه ساختمان را تایید می کند بایستی امکانات لازم را برای همه اقشار در نظر بگیرد و بدون در نظر گرفتن الزامات پایان کار ندهد.
 وی در پایان گفت: امروز که به عنوان مسئول در راس کار هستیم بایستی تلاش کنیم و اقدامات لازم را در راستای مناسب سازی شهری انجام دهیم چرا که فردا خودمان جزو این قشر قرار خواهیم گرفت و افسوس خواهیم خورد.
 

مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

 

مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

  

مناسب سازی فضاهای شهری، یکی از معیار های سنجش عدالت اجتماعی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .