عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

فرماندارگالیکش در پنجمین جلسه شورای اداری:

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

فرماندارگالیکش در پنجمین جلسه شورای اداری و بیست‌وپنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تاکید کرد: تمامی دستورالعمل‌هایی که در جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب می‌شود لازم‌الاجراست و همه اعضای ستاد موظف به اجرا و پیگیری آن مصوبات هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار گالیکش در پنجمین جلسه شورای اداری و بیست‌وپنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان که صبح پنجشنبه (۱۰مهرماه) باحضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، امام جمعه، اعضای شورای تامین، معاونان فرماندار، بخشدار لوه، شهرداران و مدیران دستگاه‌های شهرستان در محل کانون شهید محمدباقر خسروی گالیکش برگزار شد، اظهار کرد: اربعین حسینی از مناسبت‌هایی است که تک‌تک ما وظیفه داریم در آن شرکت کنیم و از این چشمه جوشان معنوی بهره‌ گیریم، ولی متاسفانه با وجود شرایط کرونایی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه درصد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان از ۱.۱ به ۲.۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تیم‌های نظارتی باید به طور جدی بازرسی‌ها و کنترل‌های خود را تشدید نمایند. چرا که اگر مسائل را رها کنیم شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای شهرستان به گونه‌ای است که در وضعیت قرمز قرار خواهیم گرفت.

میرزایی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان موظفند براساس دستورالعمل‌های کشوری ابلاغ شده، از پذیرش و خدمت‌رسانی به افراد بدون ماسک خودداری نمایند و در این خصوص دبیر ستاد و تیم‌های بازرسی باید نسبت به اجرای این دستورالعمل‌ در سطح شهرستان اهتمام جدی ورزند.

وی بیان کرد: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و غیره باید با ایجاد نقاط مشخص جهت اقامت افراد، در جهت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی شهروندان تلاش نمایند.

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی تا حد قابل قبولی در مدارس شهرستان رعایت می‌شود، تصریح کرد: عوامل و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش باید در وهله اول این اطمینان را حاصل نمایند که کادر آموزشی مدارس، معلمان و دانش‌آموزانی که وارد مدارس می‌شوند، مبتلا یا ناقل ویروس کرونا نیستند و در ادامه از حضور افراد مشکوک به کرونا در مدارس خودداری نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش ادامه داد: مسئولان و کارکنان ادارات بعنوان سفیران دولت و‌ نظام، فعالان حوزه فضای مجازی، صداوسیما، مسئولان مرتبط با مردم بویژه شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند فرهنگ عمومی برای پیشگیری و‌ مقابله با کرونا را ایجاد نمایند تا همه شهروندان و مردم شهرستان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را بعنوان وظیفه ذاتی و حق‌الناس در دستور کار قرار دهند.

فرماندار گالیکش گفت: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در خصوص کنترل نقل‌وانتقالات و تردد نیروهای کار و کارگری، سازوکار لازم را در نظر گیرند و دستگاه‌های متولی نیز در خصوص تهیه و تامین امکانات و ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب برای مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.

میرزایی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: فرآیند کار پدافند غیرعامل ایجاد آمادگی کامل جهت مقابله با توطئه‌های نامرئی دشمن است. دشمن برنامه‌های نامرئی مختلفی را برای ضربه زدن به نظام پیاده می‌کند، لذا ما باید با هوشیاری کامل در جهت حفظ و صیانت از نظام و ملت هر لحظه آماده مقابله با دشمن باشیم.

وی افزود: از آنجا که هفته پدافند غیرعامل را در آبان ماه پیش‌رو خواهیم داشت، لذا همه دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان در شهرستان، برنامه‌های کاری و اولویت‌های مدنطر خود را در فرصت مناسب به فرمانداری ارائه نمایند.

فرماندار گالیکش با بیان این مطلب که مدیران و مسئولان باید تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند، اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، مردم به اندازه کافی با مشکلات و معضلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا ما باید مرهمی برای رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه باشیم. مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به مراجعه کنندگان متواضع‌تر از کارمندان باشد.

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

  

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

   

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

  

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست

  

تمامی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان لازم‌الاجراست


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 239
  • کد خبر : 77165