عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واحدهای توزیع مرغ زنده در شهرستان گرگان جمع آوری می شود

فرماندار گرگان در بازید از دام پزشکی:

واحدهای توزیع مرغ زنده در شهرستان گرگان جمع آوری می شود

واحدهای توزیع مرغ زنده در شهرستان گرگان جمع آوری می شود

فرماندار گرگان در خصوص واحدهایی که مرغ زنده توزیع می کنند گفت: با توجه به فصل سرما و اوج گیری بیماری آنفولانزا و کرونا، عرضه مرغ به صورت زنده، خطراتی را برای جامعه به همراه دارد و باید جمع آوری شود. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، محمد حمیدی در بازدید از دامپزشکی شهرستان به منظور فرا رسیدن روز دامپزشک ضمن قدردانی از تلاش مجموعه دام پزشکی گفت: علیرغم همه مشکلات و کمبودهای اداری، تلاش های خوبی در این مجموعه برای خدمت به مردم انجام می شود.
وی گفت: در حوزه دام پزشکی نیز حساسیت ها بسیار بالاست و مردم در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند و بتوانند بسیار امور مربوط به دام و طیور خود را انجام دهند مگر در شرایطی که بیماری فراگیر باشد که دولت نیز ورود پیدا کند.
حمیدی با بیان اینکه دامداران نباید وابسته به کمک های دولتی باشند،  خاطرنشان کرد: تب برفکی با شروع فصل سرما اوج می گیرد با وجود اینکه واکسن آن به وفور موجود است اما بسیاری از دامداران انتظار دارند همانند سالها گذشته دام پزشکی این کار را انجام دهد. 
فرماندار با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است، افزود: اگر دامداران در این خصوص به موقع اقدام کنند می تواند از ضرر بزرگی جلوگیری شود. 
حمیدی با تاکید بر اینکه دامپزشکی باید در مسائل تحقیقاتی ورود پیدا کند، تصریح کرد: دامداران باید در خصوص واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند و تنها از دام پزشکی به عنوان مشاور استفاده کنند. 
فرماندار گرگان گفت: دام پزشکی برای کنترل بیماری های مسری و عفونتی وظیفه بسیار حساسی دارد و با درک این مسئله تلاش شد تا در اعتبارات امسال دام پزشکی به صورت ویژه دیده شود. چرا که اگر بیماری های دامی کنترل نشود پیامدهای بدی برای جامعه به همراه خواهد داشت. 
فرماندار گرگان در ادامه به بحث تامین گوشت اشاره کرد و گفت: نظارت دام پزشکی برای تامین گوشت و با توجه به قیمت‌ها و همچنین کیفیت گوشتی که در واحدهای فروش عرضه می شود باید بیشتر گردد. 

واحدهای توزیع مرغ زنده در شهرستان گرگان جمع آوری می شود

 

واحدهای توزیع مرغ زنده در شهرستان گرگان جمع آوری می شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 299
  • کد خبر : 77345