عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت دولت است


تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت دولت است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت دولت است

معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید باوجود محدودیت‌های مالی و اقتصادی به سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا اما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت خود قرار داده است.
مهدی علیخانی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس اظهار داشت: باوجود تحریم‌ها و نیز معضل شیوع ویروس کووید ۱۹ اما دولت توانسته موفقیت‌های خوبی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام داشته باشد و هر هفته شاهد افتتاح ده‌ها میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در سراسر کشور هستیم.
وی بابیان اینکه انباشتی از مشکلات در کشور وجود داشت که در شرایط فعلی و محدودیت‌های مالی، سرباز کرده‌اند، افزود: با این حال دولت تدبیر و امید که در بیش از هفت سال فعالیت خود ۵.۵ سال آنرا در تحریم گذرانده، از اجرای پروژهای اولویت‌بندی شده، غافل نبوده است.
علیخانی افزود: سفر امروز به گنبدکاووس به دنبال دستور معاون اول رییس جمهوری و بعد از دیدار استاندار و مجمع نمایندگان گلستان با آقای جهانگیری، به منظور بررسی مشکلات استان از جمله این شهرستان مرزی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی انجام شد.
وی اضافه کرد: در این سفر بازدیدهایی از مجموعه سوارکاری، موزه فرش و گنبدقابوس شهر گنبدکاووس داشتم که نتایج بازدیدها و جمع‌بندی گزارش‌های مدیران استانی به وزارتخانه‌های مرتبط ارجاع و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهوری همچنین وحدت و همدلی بین اقوام مختلف در گلستان را  الگویی برای دیگر نقاط کشور دانست و تصریح کرد: تنوع فرهنگی و قومی این استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه است که باید برای رفع برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن تلاش کرد.
علیخانی همچنین از مدیران کل گلستان خواست برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های فرهنگی و عمرانی مدنظر و جذب اعتبارات لازم از جمله برای تکمیل جاده کمربندی شهر گنبدکاووس و رفع مشکل وجود تپه تاریخی در مسیر این پروژه که نیاز به ساخت پل روگذر دارد و نیز ساماندهی وضعیت مجموعه سوارکاری این شهرستان تصمیم‌گیری و سپس از طریق وزارتخانه‌های مرتبط نسبت به جذب اعتبار اقدام نمایند.
امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و درمانی این شهرستان اظهار داشت: گنبدکاووس نیاز به ساخت فضاهای بهداشتی جدید و خرید تجهیزات درمانی دارد و از دولت می‌خواهیم نگاه ویژه به برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب‌دوانی در منطقه مرزی این شهرستان با ترکمنستان داشته باشد.
همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست گفت: با اینکه گنبدکاووس، شهرستان محوری در پذیرش بیماران شرق استان است اما فضاهای فیزیکی و تجهیزات درمانی آن جوابگو نیست و بایستی دراین حوزه تقویت شود.
دکتر سراج‌الدین عارف نیا افزود: درحال حاضر برای رفع مشکلات اولیه مراکز درمانی گنبدکاووس به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدوارم از طرف حوزه معاون اول رییس جمهوری مورد توجه قرار گیرد.
احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست گفت: برای تکمیل پرونده ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان به طول ۲۰۰ کیلومتر به ۱۰۰ میلیارد ریال و برای تکمیل پروژه ساماندهی و نگهداری گنبدقابوس هم به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز با اشاره به فعالیت ورزشکاران گنبدی در ۴۰ رشته، اظهار داشت: گنبدکاووس قطب سوارکاری و والیبال کشور است و تاکنون ورزشکاران زیادی از این شهرستان و در رشته‌های مختلف ورزشی، به تیم‌های ملی راه یافته‌اند.
قاسمعلی برزمینی افزود: هم اکنون بزرگترین مجموعه سوارکاری کشور در گنبدکاووس فعال است اما ۴۰ هکتار فضای مخصوص کورس آن نیاز به حصارکشی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و تکمیل خانه والیبال و استادیوم پنج هزار نفری این شهرستان نیز در اولویت می‌باشد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 239
  • کد خبر : 77517