عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساماندهی و حفاظت از برج جهانی قابوس به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

ساماندهی و حفاظت از برج جهانی قابوس به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ساماندهی و حفاظت از برج جهانی قابوس به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده برای ساماندهی و حفاظت از بلندترین برج آجری جهان نیاز به 100 میلیارد ریال اعتبار است.
مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه بررسی و مشکلات حوزه شهرستان با حضور معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهرستان که اولویت و دغدغه مردم بوده مطرح تا راه حل های مناسب در راستا کمک به ارتقاء شاخص های توسعه شهرستان مصوب شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل شهرستان و استان ساماندهی و حفاظت از بلندترین برج آجری جهان است که برای اتمام این پروژه نیاز به 100 میلیارد ریال اعتبار است.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بزرگترین مجموعه سوارکاری شهرستان به عنوان یک ظرفیت مهم خاطر نشان کرد: یکی از میادین بزرگ مسابقات سوارکاری کشور مجموعه سوارکاری گنبدکاووس است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و دیگر ملاحظات استانی به ویژه شهرستانی پیشنهاد می شود مدیریت این مجموعه و برگزاری مسابقات کورس به هیئت سوارکاری شهرستان واگذار شود تا شاهد هیچگونه تبعات و حاشیه ای برای شهرستان نباشیم.
وی با بیان اینکه جاده نفت در گنبدکاووس به عنوان یک جاده ترانزیتی و شاهراه اتصال شهرستان به مرزهای شمالی استان است بیان داشت: با آسفالت این جاده حدود 30 کیلومتر حد فاصل گنبدکاووس تا مرز داشلی برون کوتاه می شود ضمن اینکه جاده فعلی نیز یک جاده قدیمی و پرخطر است.
کریمی گفت: در حال حاضر 6 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و چهار کیلومتر دیگر از این مسیر نیز تا پایان امسال آسفالت می شود و برای آسفالت کل مسیر این جاده نیاز به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به تماس تلفنی با آقای طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی کشور در این جلسه قرار شد وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در تخصیص اعتبارات و مکاتبات مرتبط برای پروژه های شهرستان مساعدت لازم را داشته ضمن اینکه بزودی شاهد سفر وی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به استان گلستان و گنبدکاووس باشیم.
گنبدکاووس مهد تمدن و فرهنگ با پیشینه تاریخی است
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: گنبدکاووس با داشتن ظرفیت های مهم تاریخی و بهداشتی لازم می تواند در توریسم درمانی موفق باشد.
وی تصریح کرد: وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص و دارا بودن هفت بیمارستان در شهرستان می تواند ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری در زمینه توریسم درمانی باشد.
امانقلیچ شادمهر گفت: پیگیری آسفالت جاده نفت، ایجاد روگذر در جاده کمربندی، تامین آب شرب نوار مرزی و احداث موزه بزرگ از موضوعات مطرح شده در این جلسه است.
وی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان درپرورش و تربیت اسب گفت: با توجه به گستردگی اراضی گنبدکاووس در نوار مرزی می توان جایگاه تربیت و پرورش اسب و مربیان این رشته به صورت بین المللی در منطقه مرزی به عنوان یک برند بزرگ در کشور احداث کنیم


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 272
  • کد خبر : 77520