عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد

فرماندار شهرستان ترکمن؛

اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد

اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد

 فرماندار شهرستان ترکمن گفت: اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار روز دوشنبه 28 مهر در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان اظهار کرد: اگر کشاورزان علم کار و اطلاعات و آگاهی لازم از زمان و نحوه کشت و سم پاشی و کوددهی به اراضی را دشته باشند قطعا کیفیت محصول و همچنین تناژ آن افزایش می یابد و در این خصوص لازم است جهاد کشاورزی با رعایت پروتکل های بهداشتی، کلاس های آموزشی ترویجی را برای کشاورزان برگزار کنند.
وی در خصوص ترددهای جاده ای اظهار کرد: با توجه به افزایش ترددهای جاده ای و احتمال افزایش حوادث و تصادفات رانندگی، جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری پلیس راهور با رعایت پروتکل های بهداشتی با برگزرای کلاس و دوره های آموزشی، اطلاع رسانی لازم را به رانندگان ادوات کشاورزی انجام دهد.
شیرنگی در خصوص پلاک گذاری ادوات کشاورزی نیز تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی و پیگیری های لازم برای پلاک گذاری ادوات کشاورزی را انجام دهد تا کشاورزان از امتیازاتی که در آینده در این راستا برنامه ریزی می شود بی بهره و بی نصیب نمانند.
وی در خصوص تامین نهاده های کشاورزی از جمله بذر، کود و سم تاکید کرد این نهاده ها در اسرع وقت متناسب با آب و هوای منطقه در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا از این جهت مشکل خاصی نداشته باشند.
فرماندار در خصوص سوخت ادوات کشاورزی گفت: با توجه به شرایط منطقه و تبخیر آب و بارندگی کم امسال نسبت به سال گذشته، سوخت به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بتوانند به موقع کشت خود را انجام دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان افرود: در شهرستان ترکمن 24هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت است که از این مقدار 5هزار هکتار قابلیت کشت آبی و 19 هزار هکتار قابلیت کشت دیم را دارد و با توجه به نزدیکی کشت پاییزه هماهنگی لازم بین دستگاهها صورت گرفت.

اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد

 

اگر کشاورزان علم به کار داشته باشند قطعا کیفیت و تناژ محصول افزایش می یابد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .