عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

فرماندار گالیکش در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد کرونا شهرستان:

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

فرماندار گالیکش در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد کرونا شهرستان گفت: باید با شرایط جدید خودمان را وفق دهیم و با تحمل سختی‌ها از جان خود محافظت کرد و با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می‌توان شرایط کرونایی را نیز کنترل نمود و بر مشکلات و گرفتاریهای ناشی از کرونا فائق آمد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد کرونا شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما باید کرونا را همیشه در اولویت کار خود قرار دهیم و اگر یک وظیفه اداری و ذاتی و تشکیلاتی برای ما تعریف شده، این هم یکی از وظایفی است که به آنها اضافه شده است و همه مدیران باید این موارد را در دستور کار خویش قرار دهند.

فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان گالیکش افزود: تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، پیشگیری و مقابله هم وجود دارد. اینکه وضعیت کرونا سفید یا زرد یا قرمز است ربطی به این مسائل ندارد. ما موقعی می‌توانیم بگوئیم که خیالمان راحت شده است که مطمئن شویم ویروس کرونا ریشه‌کن شده و دیگر وجود ندارد.

میرزایی اضافه کرد: شرایط سفید به این معنی نیست که دیگر ویروس کرونا وجود ندارد. ویروس وجود دارد و بستگی به رفتار انسان‌ها دارد. اگر رفتار ما به گونه‌ای باشد که همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، این ویروس دیگر قادر به جولان دادن و انتشار نیست و نمی‌تواند باعث ایجاد وضعیت هشدار و قرمز در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر رعایت نکنیم این ویروس مجدداً فعال شده، کل جامعه را دربر می‌گیرد و وضعیت را قرمز خواهد کرد و شاهد بروز موج‌های بعدی بیماری کرونا در سطح کشور خواهیم بود، بیان کرد: امروزه با شیوع موج سوم کرونا در کشور متاسفانه آمار و ارقام موجود، رکوردهای جدیدی را در خصوص بیماری کرونا در کشور نشان می‌دهد و تلفات نیز 3 رقمی شده است. امیدواریم مردم با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به محدودیت‌های توصیه شده برای تبدیل وضعیت عادی و سفید کرونا در جامعه تلاش نمایند.

فرماندار گالیکش گفت: مرگ روزانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر از هموطنان‌ ما در اثر این بیماری همه‌گیر در واقع یک فاجعه است و مانند آن است که هر روز یک هواپیمای مسافربری در کشور سقوط کند. بنابراین تا زمانی که این ویروس به صورت فعال در حال تکثیر و انتشار و آزار و اذیت مردم است، وظیفه داریم همه مسائل را رعایت کرده و برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مسائل پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تنها مختص به افراد خاصی از جامعه نبوده و به این معنا نیست که فقط مدیران موظف به اجرای برخی اقدامات هستند. بلکه این چیزی است که تمام رده‌های جامعه وظیفه خاص خود را در قبال آن دارند و باید مسائل را رعایت کنند. چرا که در این مورد مسئله حق‌الناس مطرح است، یعنی اگر کسی ناقل ویروس کرونا باشد و رعایت نکند، حق الناس را رعایت نکرده و سلامتی دیگران را نیز به خطر انداخته است.

وی افزود: همه این موارد جزء مسائلی است که باید در رفتار خود بروز دهیم. ماسک زدن باید مانند یکی از جزئیات لباس پوشیدن افراد باشد و در بین مردم جا افتاده و در سراسر جامعه گسترش یابد.

فرماندار گالیکش یادآور شد: ویروس کرونا با انتشار در جامعه خطرات بسیار سنگینی را برای جان انسان‌ها ایجاد کرده است. لذا برای اینکه در امان بمانیم باید یکسری از رفتارها را جزء برنامه‌های روزمره خود قرار دهیم.

رئیس ستاد کرونا شهرستان گالیکش گفت: این احتمال وجود دارد که همه اعضای جامعه اهمیت قضیه کرونا را درک نکنند و این مسئله یک امر طبیعی است. بنابراین این وظیفه مدیران و مسئولان است که خطرات، لطمات و صدمات این بیماری را برای مردم تشریح کنند تا برای آنها روشن شود که این خطر برای جامعه بشری چه مشکلاتی را در پی دارد.

میرزایی با بیان این مطلب که شواهد و قرائن نشان داده کرونا با کسی شوخی ندارد و همه باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از خود مراقبت کنند، تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید با کنترل اماکن و مجامع عمومی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، سالن‌ها و سایر مکان‌های پرتردد و اجتماع محور از انتشار ویروس کرونا ممانعت کنند. همچنین در مسیرهای تردد و رفت و آمد مردم و مراکز آموزشی و تعلیم و تربیت نیز باید مقررات و محدودیت‌های خاصی وضع شود.

فرماندار گالیکش با تشکر از اقدامات ارزشمند ستاد کرونای شهرستان و فعالیت‌های قابل قبول شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آموزش و پرورش و همه اداراتی که در این جریان پای کار بودند، گفت: در حال حاضر شرایط شهرستان از نظر کرونا یک وضعیت مطلوب و سفید است و امیدواریم با همکاری و تلاش همه جانبه این روند تداوم داشته باشد تا وضعیت قرمز در شهرستان ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: رنگ و وضعیت کرونا در شهرستان مهم نیست و چراکه رنگ‌ها تنها بیانگر میزان مبتلایان و آمار مرگ و میر بیماران کرونایی هستند و تنها ارزش آماری دارند. بنابراین وظیفه اصلی ما انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با کرونا در سطح شهرستان است. لذا کمیته‌های سلامت روستایی و شهری باید کماکان به فعالیت خود ادامه دهند و با آگاهی بخشی به مردم در کنترل و مهار این بیماری منحوس به جامعه خدمت کنند. همچنین واعظین، علما، خطبا و همه افرادی که به نوعی با مردم در ارتباط هستند، این مسائل را به طرق مختلف دنبال کرده و به مردم اطلاع رسانی نمایند تا انشاالله با دعا و توسل همگانی شاهد برطرف شدن این بلای همه‌گیر در سراسر دنیا باشیم.

میرزایی گفت: کرونا آنچنان در رفتار و وضعیت انسان‌ها تاثیر گذاشته که زندگی مردم غیرعادی شده و بر اساس آمار سازمان ملل رشد اقتصادی دنیا منفی شده است.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گالیکش تصریح کرد: از آنجا که استفاده از ماسک مهمترین و موثرترین عامل در پیشگیری از بیماری کروناست، لذا باید وضعیت ماسک در شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مثل بهداشت و درمان، صمت و غیره کیفیت و قیمت ماسک‌ها را مدنظر داشته و فراوانی استفاده از ماسک را در بین مردم روستاها و شهرها ارزیابی نمایند.

میرزایی تاکید کرد: مراسمات عروسی و عزا در سطح شهرستان باید به ستاد کرونا و کمیته‌های سلامت روستایی اطلاع رسانی شود و سپس با برقراری ارتباط با صاحبان مراسم در جهت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم اقدام شود.

وی افزود: در صورت امکان از برگزاری مراسمات عروسی و عزا خودداری شود و در غیر اینصورت بر اساس مصوبات ستاد کرونا شهرستان و با اجرای برخی محدودیت‌ها نسبت به برگزاری اقدام شود. منتها در صورتی که مراسمی در شرایط غیررسمی و بدون هماهنگی ستاد کرونا برگزار شود، صاحب آن مراسم متعهد به پاسخگویی و برخورد قانونی خواهند بود.

فرماندار گالیکش در پایان خاطرنشان کرد: کمیته‌های سلامت روستایی باید با قدرت به کار خود ادامه دهند و در جلسات خود وضعیت روستا را از نظر تعداد مبتلایان، اقدامات صورت گرفته و غیره مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است در این جلسه از اسلامی‌پور امام جماعت روستای ترجنلی از توابع بخش لوه این شهرستان به جهت فعالیت و همراهی با کمیته سلامت روستایی تجلیل شد.

 

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

 

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

 

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

 

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

 

با تدبیر در امور و اقدامات پیشگیرانه می توان شرایط کرونایی را کنترل کرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 325
  • کد خبر : 77761