عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین دغدغه مسوولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس:

مهمترین دغدغه مسوولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی باشد

مهمترین دغدغه مسوولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ستاد تنظیم بازار گنبدکاووس، مهمترین دغدغه مسوولان را حل مشکلات اقتصادی مردم و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی دانست و گفت: دراین رابطه هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد.
مهندس عبدالقدیر کریمی از مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس خواست تا برخی مشکلات ایجاد شده در تامین بذر مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه را پیگیری نماید.
وی همچنین از مسوولان امور عشایری و جهادکشاورزی گنبدکاووس خواست تا به دامداران درخصوص جرائم خروج بدون مجوز دام، اطلاع رسانی نمایند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که با هدف تنظیم بازار و تعادل بخشی به قیمت مرغ، توزیع ۵۷ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در این شهرستان مرزی آغاز شد.
خلیل رجبلی : قیمت فعلی هر کیلوگرم مرغ کشتار روز (گرم) در این شهرستان را ۲۳۰ هزار ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد با عرضه مرغ منجمد قیمت این ماده پروتئینی در بازار متعادل و کاهش یابد.
به گفته وی، در مهرماه امسال حدود ۹۲ تن اقلام اساسی شامل گوشت و مرغ منجمد، برنج و شکر به منظور کمک به تنظیم بازار در گنبدکاووس توزیع شد.
رجبلی، نوسانات قیمت برخی کالاهای اساسی را سراسری دانست و اضافه کرد: در مهر ماه قیمت اقلامی مانند دام، روغن خوراکی، جوجه یک روزه، مرغ گرم، گوجه فرنگی، آهن آلات، برنج، جو، کنجاله سویا، حبوبات و مواد شوینده روند افزایشی داشته است.
وی از انجام ۷۴۸ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنفی گنبدکاووس خبر داد و ادامه داد: حاصل این بازدیدها شناسایی ۴۲ واحد صنفی متخلف به دلیل گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و صادر نکردن صورتحساب بود که پرونده آنها با ارزش جریمه نقدی ۶۳۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: امسال به سبب اعلام قبل از کشت قیمت تضمینی خرید محصولات پاییزه بویژه گندم و تفاوت قابل توجه آن با قیمت بذر این محصول، برخی کشاورزان اقدام به فروش بذر ذخیره شده خود کردند.
غلامعلی نورا افزود: این اقدام کشاورزان و هجوم آنها برای خرید بذر با قیمت پایین‌تر، سبب برخی کمبودها در تامین بذر گواهی شده در گنبدکاووس شد که از کشاورزان تقاضا داریم از فروش بذرهای ذخیره‌ای خود، پرهیز نمایند.
رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس نیز در این جلسه از افزایش ۲ میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی در شهرستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در شهرستان انجام شده و مشکلی برای تولید گوشت مرغ وجود ندارد.
نادر گوگلانی بابیان اینکه فعلا بیماری ویروسی خاصی در مرغداری‌های گنبدکاووس وجود ندارد، از دامداران این شهرستان خواست نسبت به واکسیناسیون تب برفکی برای جلوگیری از شیوع این بیماری و انجام پلاک کوبی دام‌ها به منظور ممانعت از قاچاق، اهتمام بیشتری داشته باشند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 255
  • کد خبر : 77880