عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

فرماندار شهرستان ترکمن در نشست خبری 13 آبان روز جهانی استکبار ستیزی و هفته وحدت گفت:

اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

 فرماندار شهرستان ترکمن در نشست خبری 13 آبان روز جهانی استکبار ستیزی و هفته وحدت گفت: علیرغم توطئه های 42 ساله و تحریم های ناجوانمردانه استکبار، اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی ملت ما و به کوری چشم دشمنان، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای و الگوی بسیاری از کشورهای جهان شده است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار صبح امروز شنبه دهم آبان در نشست خبری با محوریت یوم ا.. 13 آبان روز جهانی استکبارستیزی و هفته وحدت، ضمن گرامیداشت ایام هفته وحدت، اظهار کرد: امروز متاسفانه با دسیسه های شیطانی دشمنان با تشکیل گروهک هایی همچون داعش و .. مسلمان در برابر مسلمان قرار می گیرد و دشمنان از این طریق چهره بسیار زشتی برای اسلام ترسیم می کنند و بیش از هر زمان دیگری به سیره پیامبر اکرم (ص) برای انسجام، وحدت، رسیدن به کمال و سعادت  و زندگی آبرومندانه نیازمند هستیم و با توجه به این که پیام دین اسلام، وحدت و انسجام، صلح و مهربانی است بایستی مراقب دسیسه های دشمن باشیم تا در دام آنها گرفتار نشویم و از اینرو ولادت نبی اکرم (ص) را با افتخار جشن می گیریم.
 وی با اشاره به سه واقعه تاریخی 13 آبان گفت: تبعید امام (ره) به ترکیه در سال 42، کشتار 56 نفر از دانش آموزان مدارس تهران اطراف دانشگاه تهران در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 اتفاقات مهمی هستند که نقش غیرقابل انکاری در پیروزی انقلاب و استمرار آن داشته اند.
شیرنگی گفت: در 13 آبان سال 1342 تبعید امام به دلیل اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون بود که در واقع اعطای مصونیت قضایی ماموران امریکا در کشور ما بود و در این امر ردپای امریکا کاملا مشهود بود.
وی افزود: در 13 آبان 1358 سفارتخانه امریکا توسط دانشجویان خط امام تسخیر شد و به تعبیر امام، حرکت دانشجویان در ان زمان انقلاب دوم بود که در پی آن ماهیت زشت و پلید امریکا برای جهانیان رو شد و همه دنیا متوجه شدند که آن جا نه تنها یک سفارتخانه نبود بلکه لانه جاسوسی بود با اهداف پلید و از این رو این روز به نام روز جهانی استکبارستیزی نامگذاری شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به معنا و مفهوم استکبار گفت: استکبار یعنی کشوری از قدرت خود سوء استفاده کرده و در امور کشورهای دیگر دخالت و برای خود مصونیت ایجاد کند و هر اقدام منفعت جویانه به نفع خود انجام دهد.
وی افزود: در زمان پهلوی امریکا در بسیاری از امور کشور ما دخالت می کرد و بی نهایت ظلم و ستم به ملت ما روا می داشت اما ملت آزادی خواه و بیدار ما در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی ایستادند چنان که با مطالعه تاریخ کشور ما می بینیم ملت ما همیشه در مقابل استکبار خارجی و استبداد داخلی مقاومت کرده است.
شیرنگی با اشاره به قیام میرزاکوچک خان جنگلی در مقابل روسیه، قیام رئیسعلی دلواری در مقابل انگلیس، قیام ستارخان و باقرخان در مقابل نیروهای خارجی گفت: این قیام ها نمونه های بارز استکبارستیزی و استبدادستیزی ملت ماست که پایه گذار این شد که در جریان انقلاب اسلامی از سال 1342 به بعد مردم با آگاهی و بصیرت در مقابل استکبار ایستادگی کنند و در نهایت آن ها را از کشور بیرون کنند.
وی تاکید کرد: این اتفاقات به سادگی رخ نداد بلکه برای رسیدن به این هدف و نقطه، ایثار و فداکاری های زیادی از سوی جوانان، پدران، مادران، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم صورت گرفته و در نهایت این ایستادگی رمز پیروزی انقلاب اسلامی چه در دوران ستمشاهی و چه در دوران دفاع مقدس و همچنین بعد از آن، مقاومت و ایثار و فداکاری ها بود.
فرماندار تصریح کرد: : امروز در شرایط فعلی در یک چالش 42 ساله نظام جمهوری اسلامی با استکبار، شاهد هستیم امریکا و ایادی استکبار نه تنها دست از اهداف پلید خود نکشیده اند بلکه سناریوها و توطئه های مختلفی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند تا مانع پیشرفت و توسعه کشورمان شوند اما موفق نشده اند و در این چالش پله های پیشرفت را یکی بعد از دیگری طی و موفقیتهای خود را استمرار بخشیدیم و اکنون به برکت همین مقاومت ها و به کوری چشم دشمنان، تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای و الگوی بسیاری از کشورهای جهان شده ایم.
وی با اشاره به تحریم ها ناجوانمردانه استکبار گفت: همچنان در مقابل زورگویی های استکبار ایستادگی می کنیم و این مقاومت و ایستادگی هزینه دارد، همچنان که 42 سال را با مقاومت و سربلندی و عزت پشت سر گذاشتیم قطعا از این پیچ تاریخی نیز عبور خواهیم کرد و روسیاهی همه این فشارهای ناجوانمردانه برای قدرتهای بزرگ خواهد ماند چرا که صبح پیروزی و ظفر قطعا نزدیک است و این وعده خداوند است که حق پیروز و باطل رفتنی است.
فرماندار با اشاره به قیام عاشورا گفت: در واقعه عاشورا پیروزی واقعی با امام حسین (ع) و یارانش بود چرا که بعد از گذشت 1400 سال همان واقعه باعث قوام و دوام اسلام شده است و انقلاب ما نیز دنباله این قیام است چرا که ملت ایران با الگو گرفتن از قیام عاشورا، ایثارو فداکاری وجانفشانی ها کردند و توانستند امروز هیمنه امریکا و اقتدار و شکوه آن را در منطقه زیرسوال ببرند.
وی گفت: با روحیه مقاومت مردم ما آینده بسیار خوب و درخشان خواهد بود و امیدواریم عزت و عظمتی که به برکت خون شهدا و ایثار و مقاومت ایثارگران و هدایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم بدست آمده استمرار داشته تا انقلاب ما به انقلاب حضرت مهدی (عج) پیوند بخورد.

اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

 

اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

 

اکنون به برکت مقاومت و ایستادگی، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای شده است

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .