عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معماری سبز یکی از سیاست‎های توسعه فضای سبز گرگان است

فرماندار شهرستان گرگان :

معماری سبز یکی از سیاست‎های توسعه فضای سبز گرگان است

معماری سبز یکی از سیاست‎های توسعه فضای سبز گرگان است

"یحیی خاکی "در نخستین جلسه ستاد سبز شهرستان گرگان که در فرمانداری گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معماری سبز یکی از سیاست‎های ما در توسعه فضای سبز شهر گرگان است. 

فرماندار گرگان افزود: کمربند سبز به نوار سبزی از درختان و درختچه‎ها اطلاق می‎گردد که به صورت کمربندهای سبز محاط کننده ،کمان های سبز و یا محورهای سبز داخل یا خارج حریم شهر‎ها در اراضی کوهپایه‎ای و حاشیه رودخانه‎ها پوشش دهنده فضای شهر و پیرامون است.

وی با بیان اینکه کمربند سبز کارکردهایی در راستای مدیریت شهری، زیست‎ محیطی، تفرجگاهی، حفاظتی دارد، افزود: بارزترین اهداف کیفی طرح کمربند سبز را می‎توان جلوگیری از انهدام اراضی قابل کشت حومه شهر، تهدید حدود شهری و جلوگیری از گسترش بی رویه تصرفات غیر قانونی ، تلطیف و پالایش هوای شهر، ایجاد چشم انداز زیبا و مفرح، تثیبت خاک و افزایش پتانسیل ذخیره آب و تقویت سفره‎های زیر زمینی دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار داشت: یک درصد از اعتبارات دستگاههای اداری در سال 94برای ستاد سبز و محیط زیست اختصاص داده شده است که فرصت مناسبی برای اجرای اهداف و سیاستهای ستاد سبز می تواند باشد .

خاکی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که سرانه فضای سبز گرگان برای هر شهروند افزایش یابد، خاطر نشان کرد: مکان یابی پروژه های بزرگ جز الویت ما است و یکی از برنامه‎های ما برای ایجاد فضای سبز در شهرستان گرگان تلقی می‎شود.

وی با بیان اینکه معماری سبز هدف ما در توسعه فضای سبز گرگان است، یادآور شد:ستاد سبز یک برنامه استراتژیک استانی است که از سال گذشته شکل گرفته و به دنبال آن است که بتواند معماری سبز را در شهرستان‎ نهادینه کند.

فرماندار گرگان افزود: ما برای اطلاع رسانی و آگاه سازی ایجاد معماری سبز نیازمند یک نهضت فراگیر مردمی هستیم و هرچه بتوانیم این طرح را مردمی تر کنیم میزان موفقیت این طرح افزایش خواهد یافت.

خاکی با بیان اینکه پساب تصویه شده فاضلاب برای آبیاری فضای سبز گرگان بکارگیری می‎شود، افزود: به دنبال این هستیم که بتوانیم از پساب شهری برای آبیاری درختان و کمربند سبز گرگان استفاده کنیم.

فرماندار گرگان ابراز داشت: در ستاد سبز از اساتید دانشگاهی دعوت شد تا با مطالعه داده‎های علمی بستر محکمی برای فضا سازی ایجاد کنیم.

معماری سبز یکی از سیاست‎های توسعه فضای سبز گرگان است

 

معماری سبز یکی از سیاست‎های توسعه فضای سبز گرگان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1131
  • کد خبر : 7840