عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست

فرماندار در نشست با مسئولین سمن های شهرستان ترکمن؛

بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست

بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست

 فرماندار شهرستان ترکمن صبح امروز در نشست با مسئولین سمن های شهرستان گفت: بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار صبح امروز چهارشنبه 28 آبان در این نشست ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و تاسیس سازمان بسیج، اظهار کرد: مدت 9 ماه است که درگیر ویروس کرونا هستیم و تغییراتی اساسی در رفتار و زندگی جامعه بشری به وجود آمده است از این رو عصر حاضر را میتوان عصر تغییرات نامید.
وی افزود: در سطح شهرستان از زمان انتخابات که شیوع این ویروس اعلام شد با اجرای طرح قرنطینه توانستیم آمار تلفات جانی و ورودی بیمارستان را کاهش دهیم، اما بعد از اتمام قرنطینه به علت شروع کسب و کار و عدم رعایت برخی از افراد مجددا شاهد افزایش مبتلایان بودیم.
شیرنگی با اشاره به ساده انگاری برخی افراد نسبت به این بیماری تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل ساده انگاری و تجمعات مردمی آمار مبتلایان در شهرستان افزایش یافته است.
وی گفت: این بیماری به شدت اقتصاد جامعه و خانوارها را دچار خدشه کرده و تا زمانی که یک داروی اثرگذار و واکسن قطعی برای پیشگیری از آن کشف و ساخته نشود اوضاع به همین منوال است لذا بایستی نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی توجه لازم را داشته باشیم و همه در هر جایگاهی هستیم برای قطع زنجیره این بیماری تلاش کنیم.
نماینده عالی دولت با اشاره به این که سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان دولت، در اجرای برنامه های دولت می توانند کمک کننده باشند، افزود: این سازمان ها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می توانند تاثیر مهمی در اقناع و روشن کردن افکار عمومی داشته باشند.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: یکی از وظایف این قرارگاه آگاه سازی و روشن کردن افکار مردم در خصوص این ویروس منحوس است و سمن ها در این راستا می توانند با حضور در بین مردم نسبت به این امر یاری رسان باشند.
فرماندار تاکید کرد: امروز لازم است سمن ها به عنوان بازوان دولت و معتمدین مردم نسبت به نهادینه کردن مسائل بهداشتی در سطح جامعه تلاش کنند و نسبت به آموزش مردم به مسئولین کمک کنند و به عنوان سفیران سلامت در جامعه فعال باشند.
وی همچنین در راستای لزوم حمایت از اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و نیازمندان گفت: تاکنون 8500 بسته حمایتی به ارزش 800 میلیون تومان در قالب کمک مومنانه در سطح شهرستان توزیع شده است.
 

بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست

 

بزرگترین آفت در شرایط حاضر ساده انگاری و کوچک شمردن ویروس کروناست

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .