عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

با حضور فرماندار شهرستان؛

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

جلسه هماهنگی کمیته سلامت و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دهستان نیلکوه از توابع بخش مرکزی گالیکش با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولین شهرستان در روستای فارسیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار شهرستان صبح دوشنبه (۱۰آذرماه) با حضور در روستای فارسیان از توابع دهستان نیلکوه بخش مرکزی این شهرستان و در جمع اعضای کمیته سلامت محلات و شوراهای اسلامی و دهیاران اظهار کرد: خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا چه به لحاظ اقتصادی و چه اجتماعی و فرهنگی بسیار بی‌سابقه بوده و تمامی امور شخصی و عمومی و سایر مراودات مردم جوامع مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه عوامل دست‌اندرکار در ستاد کرونا شهرستان و اعضای کمیته‌های سلامت در شهرها و روستاها تشریح مسائل و خطرات شیوع بیماری کرونا در بین مردم است و لذا در صورت لزوم باید به صورت چهره به چهره و خانه‌به‌خانه با مردم ارتباط برقرار گردد تا با کمک خود مردم این بیماری منحوس ریشه کن شود.

میرزایی افزود: تشکیل و راه‌اندازی بموقع مدیریت بحران در روستاها و فعالیت آنها در ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان نتایج خوبی در بحث کنترل بیماری و آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا به دنبال داشت و نسبت به سایر شهرستان‌های استان نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بود، ولی متاسفانه با طولانی شدن دوره شیوع کرونا از یک سو و دستیابی به نتایج مطلوب بصورت مقطعی از سوی دیگر، موجب گردیده که بخشی از مردم با ساده انگاشتن شیوع بیماری کرونا به گسترش زنجیره انتقال این ویروس و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در سطح جامعه دامن بزنند و دستورالعملهای بهداشتی را آن طور که باید مورد توجه قرار ندهند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، باید رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال یک سری از محدودیت‌های مشخص شده در شهرها و روستاها کماکان مدنظر قرار گیرد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گالیکش گفت: انتظار داریم اعضای کمیته‌های سلامت در شهرها و روستاها بطور مستمر پای کار باشند و حداقل هفته‌ای یک بار نسبت به تشکیل جلسات داخلی خود اقدام نموده، مسائل و موارد مربوطه را مورد بررسی قرار دهند.

میرزایی ادامه داد: کمیته‌های سلامت در محلات و روستاها نسبت به شناسایی اماکن پرتردد و افراد در معرض خطر اقدام نموده و با همکاری معتمدین و افراد متمکن و خیرین در جهت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزش محور در بین مردم و نیز تهیه و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز آنها نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و کمک‌های مومنانه در بین اهالی روستاها تلاش نمایند.

 فرماندار گالیکش با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی خیلی مهم است و این موضوع باید به طور جدی در بین مردم فرهنگ‌سازی شود، افزود: هرچند امروزه بهداشت عمومی در سطح جامعه ارتقاء یافته است، ولی با این وجود اعلام عمومی وضعیت کرونا و خطرات ناشی از این بیماری در سطح شهرها و روستاها جهت آگاهی بخشی و هشدار به مردم باید موکدا و مستمرا در دستور کار قرار گیرد. همچنین عملیات محلول پاشی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی نیز بطور منظم اجرا شود.

میرزایی تصریح‌ کرد: شرایط فعلی شهرستان گالیکش به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت نارنجی است، به همین جهت بسیاری از گروه‌ها و مشاغل در حال فعالیت هستند. منتها باید اذعان نمود که وضعیت کرونا در شهرستان در حالت غیرعادی و هشدار قرار دارد.

وی تاکید کرد: تغییر وضعیت کرونا و عادی شدن شرایط امکان پذیر نخواهد بود مگر با همکاری همه مردم. در غیر اینصورت محدودیت‌های کرونایی همچنان تداوم خواهد داشت و این قضیه زندگی روزمره و عادی مردم را با سختی‌های بسیاری مواجه خواهد نمود.

فرماندار گالیکش اضافه کرد: در شرایط فعلی باید از مسافرت‌ها، دید و بازدیدها، دورهمی‌ها و مراسمات عروسی و عزا جدا خودداری شود، چرا که بیشترین علل شیوع و انتقال ویروس کرونا به دلیل حضور مردم در تجمعات و ارتباطات این چنینی گزارش شده است. لذا باید برای اقناع عمومی مردم در سطح جامعه تلاش بیشتری شود تا در بین عموم مردم این باورپذیری نهادینه شود که بیماری کرونا یک مسئله جدی و بحران شماره یک در دنیای امروز است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش یادآور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران بعنوان مسئولین محلی و نمایندگان مردم در روستاها، مهمترین وظیفه آنها خدمت به مردم است. لذا در شرایط فعلی مهمترین خدمت به مردم تلاش برای حفاظت از جان مردم در برابر کرونا و برقراری سلامت عمومی در سطح روستاهاست.

وی با تاکید بر اینکه از برگزاری مراسمات و تجمعات در روستاها و ایجاد ازدحام در نانوایی‌ها، مغازه‌ها و سایر واحدهای صنفی به طور جدی باید جلوگیری شود، گفت: همه صنوف موظف به رعایت دستورالعمل‌ها و اقدامات بهداشتی کرونایی در محل فعالیت خود هستند، در غیر اینصورت برابر قانون و طبق مصوبات ستاد کرونا با آنها برخورد خواهد شد.

میرزایی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در تهیه و توزیع اقلام و مایحتاج ضروری و مورد نیاز مردم اهتمام ورزند و مدیریت نمایند تا ساز و کاری فراهم شود که از ایجاد هرگونه ایجاد صف و تجمع در محل عرضه اقلام ضروری مردم جلوگیری شود.

فرماندار گالیکش اظهار کرد: انعکاس تلفات بیماری کرونا از طریق بنر، تراکت و پارچه نوشته در سطح شهرها و روستاها تلنگری خواهد بود تا مردم این بیماری همه‌گیر را جدی گرفته و برای استفاده مداوم از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ترغیب شوند.

میرزایی گفت: با توجه به تنوع و پراکندگی پذیرش در بومگردی‌ها و اقامتگاه‌ها، فعالیت این واحدها نیز باید بطور دقیق کنترل شود و مورد بررسی قرار گیرد تا تمامی الزامات بهداشتی در آنها رعایت شده و حتی الامکان از پذیرش افراد غیربومی و مشکوک خودداری شود.

وی در ادامه متذکر شد: کنترل فعالیت دست‌فروشان و فروشندگان سیار در روستاها نیز  ضرورت دارد. لذا در صورتی که نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی‌تفاوت باشند، باید از ادامه فعالیت و حضور آنها در سطح روستا جلوگیری شود.

فرماندار گالیکش در پایان خاطرنشان ساخت: مشارکت و همراهی روستائیان در حوادث و مسائل بحرانی نظیر سیل، زلزله و آتش‌سوزی همیشه مطرح بوده است لذا در شرایط کرونایی نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت و راهکار ارزشمند در سطح روستاها به کار آید.

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی کمیته سلامت دهستان نیلکوه گالیکش در روستای فارسیان برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 179
  • کد خبر : 78802