عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بندرگز از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

فرماندار بندرگز :

بندرگز از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

بندرگز از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

فرماندار بندرگز گفت : وضعیت این شهرستان بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا از نارنجی به قرمز تغییر یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، "حسین احمدی" در گفت و گوی خبری افزود : با وجود اینکه انتظار می رفت پس از ایجاد محدودیت های جدید روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ را شاهد باشیم ، اما متاسفانه علی رغم تلاش و پیگیری های دستگاه های متولی ، روند بیماری در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفته است.

وی بابیان این که در منظر عمومی مردم و اصناف پروتکل های بهداشتی را مانند زدن ماسک رعایت می کنند ، افزود : رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و بازار  شرایط بسیار خوبی دارد ولی مهم ترین علت تشدید شیوع کرونا در بندرگز برگزاری دورهمی ها است.

این مقام مسوول بیان داشت : متاسفانه با وجود شرایط کرونایی حاکم همچنان شاهد برگزاری مراسم  همچون تولد و ترحیم و دور همی های خانوادگی در سطح شهرستان هستیم.

نماینده عالی دولت در بندرگز با بیان اینکه با تبدیل وضعیت  کرونایی شهرستان به رنگ قرمز محدودیت های جدیدی از دوازدهم آذر ماه در شهرستان اجرا خواهد شد ، گفت : توقع ما این است با همراهی مردم با محدودیت های جدید بتوانیم از وضعیت قرمز خارج شویم.

احمدی اظهار داشت : طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این مدت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به شهرستان و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و نیز تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در شهرستان بندرگز ممنوع است.

فرماندار بندرگز اضافه کرد : برای هرگونه تخلف از این محدودیت ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعیین شده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا هم اکنون که شهرستان بندرگز در وضعیت  قرمز قرار دارد تنها گروههای شغلی سطح یک این شهرستان ها حق فعالیت دارند. 

نماینده عالی دولت در بندرگز ادامه داد : گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان ، داروخانه ، مطب ، آمبولانس ، آتش نشانی ، سوپرمارکت ، نانوایی ها ، امنیت ، سلامت ، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

احمدی بیان کرد : گروه‌های شغلی ۲ شامل مراکز خرید و تجاری ، تمرین و انجام مسابقات ورزشی ، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها  مجاز به فعالیت نیستند و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

فرماندار بندرگز گفت : همچنین آرایشگاه‌ها، خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال ، تزئینات داخلی ساختمانی ، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک ، پرده سراها، فروش مبلمان ، کیف و کفش ، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی و ... جزو گروه شغلی ۲ هستند که باید در وضعیت قرمز تعطیل باشند.

این مقام مسوول ادامه داد : گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه ها ، مدارس ، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای ، کتابخانه ها، استخرها ، مساجد و مصلی‌ها  نیز نباید در بندرگز فعالیت کنند.

احمدی اضافه کرد : گروه‌ چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌ اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی ، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها که برای شهرهای قرمز ممنوع اعلام شده است.

فرماندار بندرگز گفت : در خصوص فعالیت های دولتی نیز دستگاه های اجرایی با یک سوم کارکنان خود خدمت خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در بندرگز افزود : دستگاه های متولی بازار را نظارت خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف در اسرع وقت برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت : نها راه خروج این شهرستان ها از وضعیت قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات خانوادگی است.

این مقام مسوول تاکید کرد :  برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا  باید دورهمی‌ها را به تعویق انداخت و از سلامت خود ، خانواده و همشهریان محافظت کنیم.


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 350
  • کد خبر : 78835