عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

فرماندار گالیکش خبر داد:

حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

فرماندار گالیکش در جلسه کمیسیون پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان از صدور حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان گالیکش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرماندار گالیکش، علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان در جلسه کمیسیون پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از معادن شهرستان که پیش از ظهر دوشنبه (۲۷بهمن‌ماه) در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد حکم تخریب و قلع و قمع، ۱۶ مورد آن مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تنگراه و ۱۴ مورد نیز در محدوده روستای فارسیان فرنگ می‌باشد.

میرزایی افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از یکصد مورد تخلفات ساختمانی در شهر گالیکش ثبت شده است که ۹۰ درصد آنها در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۱۵ مورد نیز در روستاهای دو بخش‌ لوه و مرکزی شهرستان گالیکش در قالب کمیسیون ماده ۹۹ مشمول جریمه نقدی شده‌اند.

فرماندار و رئیس کمیسیون پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶ مورد از احکام تخریب بناهای غیرمجاز شهرستان در روستاهای ینقاق، فارسیان فرنگ، چقربش‌قارداش، قرق و کرنگ کفتر توسط مالکین تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله ساخت و ساز غیرمجاز مسئله‌ای است که تمامی شهرستان‌ها به آنها مبتلا هستند، تصریح کرد: گسترش فرهنگ و علاقمندی به ویلاسازی در مناطق روستایی و خوش آب و هوا از سوی برخی از متمکنین مالی موجب بروز پدیده ساخت و ساز غیر مجاز و نیز افزایش غیرعادی و نامتعارف قیمت زمین‌ها در روستاها شده است.

فرماندار گالیکش تاکید کرد: یکی از راه‌های اساسی در بحث ساخت و ساز غیرمجاز مسئله فرهنگ سازی و آموزش است، چرا که با پیشگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از چارچوب قانون دیگر شاهد تبعات اجتماعی و هدر رفت اقتصادی ناشی از آن برای مالکان و عاملان ساخت و ساز غیر مجاز نخواهیم بود.

میرزایی گفت: قانون با کسی تعارف ندارد لذا تنها راه ایجاد ساخت و ساز در شهرها و روستاها طی کردن مسیر قانونی و اداری از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و فاقد مجوز و پروانه ساخت بطور جدی و برابر قانون برخورد خواهد شد.

میرزایی افزود: برنامه دهگردشی متشکل از اعضای مشخص و کارشناسان مربوطه باید به طور منظم در سطح شهرستان صورت گیرد و گزارشات آن نیز به فرمانداری ارائه گردد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از صدور مجوز انشعابات آب، برق، گاز و غیره به متقاضیان ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان خودداری نموده و مبنای کار خود را بر اساس قانون قرار دهند.

 

حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

 

حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

 

حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در گالیکش صادر شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 320
  • کد خبر : 80962