عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

فرماندار ترکمن در نشست با مسئولین فضای مجازی و اصحاب رسانه شهرستان؛

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

  فرماندار شهرستان ترکمن صبح امروز در نشست با مسئولین فضای مجازی و اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به نقش موثر فضای مجازی در جامعه گفت: تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف در جامعه غیرقابل انکار است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار امروز دوشنبه ۴ اسفند در این نشست که با حضور نماینده دادستان برگزار شد اظهار کرد: امروز با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ۱۴۰۰، دشمنان با انتشار فراخوان ها به دنبال ایجاد موج هایی در فضای مجازی هستند تا در جامعه التهاب ایجاد کنند.
وی افزود: عرصه خبر و رسانه یک فضای بسیار حساس و مهمی است و علل موفقیت رسانه هایی که مخاطب زیادی دارند شفاف بودن، صداقت و خبرسازی و مدیریت خوب است بنابراین دقت کنید اخبار درست و صحیح و از منابع معتبر درج کنید و از درج اخباری که باعث التهاب جامعه میشود بطور جدی پرهیز کنید چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تنش در جامعه است بنابراین از هرگونه اقدام چالشی و غیرمنطقی باید اجتناب کنیم  و نباید فرصت دهیم که از این طریق اهدافشان برسند.
فرماندار تصریح کرد: با گسترش روزافزون علم و تکنولوژی، سطح دسترسی افراد با مهیا شدن زیرساخت ها به فضای مجازی و اینترنت نامحدود شده است لذا قبل از ایجاد محدودیت باید آگاه سازی و اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا کاربران از هرگونه اقدام ناهنجار پرهیز کنند.
وی افزود: امروز فضای مجازی تبدیل به یک مسئله مهم در جامعه شده است و چنانچه این فضا در مسیر و ریل مستقیم و صحیح حرکت نکند قطعا بحران ساز خواهد شد.
شیرنگی تصریح کرد: فضای مجازی به علت سهل الوصول بودن هزینه های پایین و جذابیت ها مورد اقبال است و نسل حاضر افرادی هستند که بیشترین تاثیر را از این فضا می گیرند و با توجه به گستردگی اطلاعات در این فضاها بایستی مسیر استفاده صحیح را در دستور کار خود قرار دهیم تا از آسیب هایی که بر جامعه مترتب است جلوگیری کنیم چرا که این فضا هم یک تهدید است هم یک فرصت و بایستی تلاش کنیم تا تهدیدها را تبدیل به فرصت مطلوب کنیم.
وی گفت: اگر سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان درست و منطقی عمل کنند و در راستای رفاه جامعه و بالا بردن کیفیت مادی و معنوی جامعه حرکت کنند این فضا برای همه افراد جامعه مثبت خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به چالش‌های فضای مجازی گفت: فلسفه وجودی مسئولین خدمتگزاری به مردم است بنابراین انتقاد لازم است اما بایستی سازنده باشد و از هرگونه تخریب و توهین پرهیز شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به احتمال موج چهارم ویروس کرونا اظهار کرد: امروز در جامعه درگیر موضوع مهم و حیاتی یعنی شیوع بیماری کرونا هستیم و فضای مجازی ظرفیتی است که می تواند با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به شهروندان نقش مهمی در حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع این ویروس در جامعه ایفا کند.
وی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهره و روستاها که در سال 1400 برگزار می شود؛ افزود: فضای مجازی بستری است که می تواند نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و مشارکت حداکثری در انتخابات ایفا کند.
گفتنی است در این نشست حلایی جانشین دادستان در خصوص عدم درج اخبار از منابع نامعتبر، عدم درج تبلیغاتی که منجر به هدایت مردم به ورود به سایت های ناشناس می شود و لزوم افزایش آگاهی های حقوقی مسئولین فضای مجازی و مدیران کانال ها تاکید کرد و در این زمینه به تعدادی از مواد قانون مجازات اسلامی اشاره کرد.

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

  

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

 

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است

 

تاثیر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .