عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

فرماندار گالیکش در نشست با فعالان اجتماعی و گروه‌های سیاسی حوزه بانوان شهرستان:

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

فرماندار گالیکش در نشست با فعالان اجتماعی و گروه‌های سیاسی حوزه بانوان شهرستان گفت: نقش حضور و مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، احمد تجری‌مفرد فرماندار شهرستان در جلسه و نشست با بانوان فعال حوزه سیاسی و اجتماعی شهرستان که صبح سه‌شنبه (۳۱فروردین‌ماه) در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بانوان ایران اسلامی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در به ثمر رسیدن انقلاب و همچنین دفاع مقدس داشتند، اظهار داشت: حضور موفق در عرصه‌های مدیریتی کشور نظیر وزارتخانه‌ها، معاونت ریاست جمهوری و مجلس و غیره پس از انقلاب بیانگر نگاه ویژه نظام و انقلاب به مقام زن و نیز دیگر توانمندی بانوان این مرز و بوم است.

فرماندار گالیکش با اشاره به نقش مهم و اجتناب‌ناپذیر زنان در زندگی اجتماعی انسان‌ها تصریح کرد: امروزه یکی از مباحث اصلی و مهمی که تمام دنیا را به چالش کشیده است، موضوع آسیب‌های اجتماعی است که یقیناً اگر زنان نقش خود را در مدیریت خانواده به درستی ایفا نکنند جوامع با مشکل اساسی مواجه خواهند شد.

تجری‌مفرد افزود: جایگاه زنان در جوامع بشری خصوصا کشور ما از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر این جایگاه و منزلت از سوی هر مدیر و مسئولی نادیده گرفته شود، بدون تردید هیچ موفقیتی در پیشبرد امور حاصل نخواهد شد.

وی تأکید کرد: بانوان باید با مشارکت در موارد مختلف جامعه مثل اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، انتخابات و در راستای گام دوم انقلاب بخش اعظمی از حوزه کاری خود را به این موارد زیربنایی جامعه اختصاص دهند.

فرماندار گالیکش گفت: ما معتقدیم شهرستان گالیکش علیرغم محرومیت و شرایط کم‌برخورداری اما از پتانسیل بسیار بالایی در حوزه زنان برخوردار است که می‌تواند در توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و نیز شیوع بیماری کرونا که امروز جامعه با آن مواجه می‌باشد و فعالیت بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر صنوف مختل شده است، نقش زنان در گذر از این شرایط حساس و بغرنج بسیار اثرگذار است.

وی بیان کرد: نظر به اهمیت مسائل اقتصادی جامعه، بانوان در شهرستان گالیکش با وجود برخورداری از قابلیت‌های فراوان در حوزه گردشگری می‌توانند با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان اقدامات چشمگیری در جهت ایجاد اشتغال با راه‌اندازی و تقویت بوم‌گردی‌ها و مراکز تفریحی و خدماتی انجام دهند.

احمد تجری‌مفرد گفت: مشاغل خانگی از دیگر موضوعات مهمی است که با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بانوان شهرستان باید به آن پرداخت. لذا با افزایش تشکل‌های مختلف و تقویت فعالیت‌های این حوزه می‌توان ضمن کمک به اقتصاد خانوار‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز به نتایج مطلوبی دست یافت و قطعأ نقش زنان توانمند و هنرمند شهرستان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار گالیکش با اشاره به اهمیت انتخابات خاطرنشان کرد: از آنجا که بانوان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند لذا می‌توانند در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور چشمگیر خود در پای صندوق‌های رای در تحقق این مهم سهیم باشند و با نابودی توطئه‌های دشمنان، اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تداوم بخشند.

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

 

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

 

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

 

مشارکت اجتماعی زنان در دستیابی به توسعه پایدار امری انکارناپذیر است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 265
  • کد خبر : 82563