عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دومین جلسه کارگروه صنعت نوغانداری و هنر ابریشم بافی در شهرستان رامیان


برگزاری دومین جلسه کارگروه صنعت نوغانداری و هنر ابریشم بافی در شهرستان رامیان

برگزاری دومین جلسه کارگروه صنعت نوغانداری و هنر ابریشم بافی در شهرستان رامیان

 دومین جلسه کارگروه صنعت نوغانداری و هنر ابریشم بافی شهرستان با حضور مسوولین دستگاههای مرتبط با این حوزه برگزار شد.
 جواد صادقلو فرماندار رامیان، ضمن اشاره به قابلیت های فراوان شهرستان در پرورش کرم ابریشم، بر به کارگیری تمام ظرفیت های شهرستان در بخش های دولتی و خصوصی در راستای گسترش و توسعه ی اشتغال پایدار در این حوزه تاکید کرد.
وی با اشاره به پیشینه شهرستان در زمینه نوغانداری، تاسیس اولین مرکز تخصصی دولتی و خصوصی ابریشم در رامیان به جهت حفظ این میراث، حمایت از فعالان این عرصه در قالب ارایه ی تسهیلات کم بهره و برگزاری آموزش های تخصصی رایگان را از مولفه های توسعه ی این بخش دانست و بر تشکیل زنجیره ی تولید، ترویج فرهنگ اصیل منطقه و نیز مستندسازی اقدامات دستگاههای متولی امر و ارایه آن به دبیرخانه کارگروه تاکید کرد.
در ادامه علوی، بخشدار مرکزی رامیان از توزیع و کاشت 3500 اصله نهال توت بصورت رایگان در روستاهای علاقه مند به فعالیت در نوغانداری و برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی و میز ثبت شرکت تعاونی در روستای قره قاچ در راستای خرید و استقرار دستگاه نخ ریسی و ابریشم بافی خبر داد.
رجبلو، شهردار رامیان نیز از تلاش برای تامین اعتبار لازم برای احداث المان ابریشم در بلوار ورودی شهر و نیز زیباسازی و روشنایی این بلوار خبر داد.
تلاش برای واگذاری آرامستان قدیمی شهر(پیرقاسم) برای احداث توتستان، ارایه بیش از ده میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنعت ابریشم، ثبت شرکت تعاونی فراگیر نوغانداری، ایجاد نمایشگاه دائمی ابریشم، از محورهای گزارش عملکرد ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی شهرستان بود.
در ادامه تعدادی از فعالان بخش خصوصی که از قشر بانوان بودند به ارایه گزارش عملکرد و راهکارهای توسعه این صنعت در شهرستان پرداختند. 
 

برگزاری دومین جلسه کارگروه صنعت نوغانداری و هنر ابریشم بافی در شهرستان رامیان

 

ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 237
  • کد خبر : 82598