عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات نماد دموکراسی و تجلی مردم داری است

فرماندار در نشست تخصصی با فعالین سیاسی و سمن های شهرستان ترکمن؛

انتخابات نماد دموکراسی و تجلی مردم داری است

 فرماندار شهرستان ترکمن در اولین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان و نشست تخصصی با فعالین سیاسی و سمن ها گفت: انتخابات نماد دموکراسی و تجلی مردم داری است.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن روز شنبه ۱۱ اردیبهشت در این نشست ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر و روز خلیج فارس با اشاره به موضوع انتخابات گفت یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال جاری برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد است.
وی در خصوص انتخابات افزود اصول ۶ و ۵۹ قانون اساسی به این موضوع اشاره دارد و امروز کشور ما با توجه به آراء عمومی اداره می‌شود انتخابات برای مسئولین نظام از اهمیت خاصی برخوردار است از نظر سیاسی به معنای رشد و نشان دهنده شعور و عقلانیت یک جامعه است و وحدت و انسجام و همگرایی ملت را به نمایش می گذارد و باعث استحکام و عزت و سربلندی نظام می شود.
فرماندار تاکید کرد: اولویت اول ما مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و اولویت دوم انتخاب اصلح است.
 وی فلسفه انتخابات را گزینش بهترین ها دانست و تصریح کرد: برای رونق و رشد و پیشرفت واقعی در جامعه نیاز به گزینش بهترین‌ها است لذا در انتخاب اصلح باید دقت کنیم
وی  افزود: از۳۰ فرآیند انتخابات  ۱۴ فرآیند پشت سر گذاشته شده و درحال اجرای ۱۵مین فرآیند هستیم.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان گفت: در شهر سیجوال و بندرترکمن ۶۲ نفر داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهر ثبت نام نهایی شده بودند که ۶ نفر انصراف دادند و  ۱۲ نفر ردصلاحیت و۴۴ نفر نیز تایید صلاحیت شدند.
 دنیا منتظر است ببیند با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی مردم در انتخابات چه میکنند.
  شیرنگی تصریح کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات بایستی و وظایف خود را به درستی انجام دهیم و زمینه را برای مشارکت حداکثری همراه با تامین امنیت انتخابات فراهم کنیم تا مردم با خاطری آسوده در پای صندوق های رای حاضر شوند و با توجه به اینکه قانون فصل‌الخطاب است بر اساس قانون حرکت خواهیم کرد.
وی با اشاره به شعار سال تولید پشتیبانی ها مانع از جدایی ها گفت: این شعار در سال ۱۴۰۰ نقطه عطفی است که با درایت خاص مقام معظم رهبری انتخاب شد،  چند سالی است که متن شعار هایی که ایشان برای هر سال انتخاب می‌کنند پیام اقتصادی دارد و شعار امسال نیز تاکید بر مسائل اقتصادی کشور دارد.
وی افزود: دو مانع در بحث اقتصادی عدم پشتیبانی و مانع‌تراشی وجود دارد که اگر از بین برود از مدیران جذب می شود قطعاً تولید اتفاق می‌افتد تولید و سرمایه گذاری در تولید بزرگترین و مهم ترین مسیر برای گذر از مشکلات است وقتی تولید اتفاق می‌افتد اقتصاد تولید محور می‌شود و چرخ های اقتصادی جامعه به حرکت در می آید و صنعت شکوفا و بیکاری از بین می‌رود و اشتغال ایجاد می‌شود و اینها همه باعث آرامش روحی روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه و رونق در جامعه است.
وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ویروس جهش یافته و رعایت دقیق و جدی پروتکل های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع و پرهیز از ساده‌انگاری و نیز استفاده از ماسک تاکید کرد.

 

 

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .