عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای ساماندهی امور جوانان

فرماندار علی آبادکتول در جلسه ساماندهی امور جوانان

استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای ساماندهی امور جوانان

استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای ساماندهی امور جوانان

 اولین جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان علی آباد کتول بادستور کار ازدواج آسان برای جوانان، به ریاست جمالی فرماندار علی آبادکتول و باحضور معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان، معاونت سیاسی و امنیتی فرماندار و نمایندگان دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید .

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول، جمالی فرماندار ،ساماندهی امور جوانان و بالاخص مقوله ازدواج را یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور برشمرد و افزود: درگذشته امورات مربوط به جوانان در سازمان ملی جوانان بسیار تاثیرگذار و از همه مهمتر اثر بخش بود ولی درحال حاضر ارتباط خوبی دراین زمینه وجود ندارد و فعالیت و اقدامات ادارات ورزش و جوانان، در حوزه جوانان رضایت بخش نیست .

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در حوزه های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان کرد :اگر دستگاههای اجرایی و سمنهای فعال در این حوزه، ارتباطات مناسب و دو سویه با جوانان داشته باشند میتوان در اکثر حوزه ها از ظرفیت این عزیزان به نحو احسن استفاده کرد ، بعنوان مثال در ماه آینده انتخابات مهمی را پیش رو داریم و یکی از نقاط قوت ما استفاده از جوانان در امر برگزاری انتخابات می باشد.

ساماندهی امور جوانان به تلاش و پیگیری مضاعفی احتیاج دارد و کلیه دستگاههای اجرایی بایستی برای این امر بسیج شوند، تا بتوانیم گام مثبتی در این حوزه برداریم. در شهرستان علی آبادکتول ظرفیت مناسبی در حوزه خیرین و فعالین اجتماعی وجود دارد که در امر ساماندهی امور جوانان و مقوله ازدواج آسان میتوان از آنها بهره برد.

فرماندار در پایان در خصوص توجه به آموزشهای کاربردی حوزه جوانان و دوره های پیش از ازدواج ، گفت :مبدع آموزشهای پیش از ازدواج جوانان حضرت آیت الله شاهرودی بودند که با نگارش جزوات آموزشی این طرح را در علی آبادکتول آغاز نمودند انشالله مجددا بتوانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حضور آیت الله شاهرودی این طرح را احیاء نماییم .

معین معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ، از برگزاری پویش ازدواج در 21 تیرماه سال جاری ، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در استان گلستان ، خبر داد و افزود:ماده 6 قانون ازدواج آسان به تشکیل کمیته ساماندهی ازدواج آسان جوانان در شهرستانها اشاره دارد و در همین راستا اولین جلسه کمیته ساماندهی امور جوانان در علی آباد کتول تشکیل شد تا بتوانیم با همکاری خیرین ، سمنها و دستگاههای اجرایی مرتبط ، قدم مثبتی در راستای ازدواج آسان جوانان برداریم .

شایان ذکر است: در این جلسه به رصد کردن مشکلات جوانان پیش و پس از ازدواج ، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه جوانان و بالاخص مقوله ازدواج (در فضای مجازی و سامانه شاد برای والدین )اهداء کتاب و جزوات آموزشی به زوجهای جوان ، ارائه راهکارهای موثر و کاربردی در کاهش طلاق و استفاده مضاعف از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد تاکید گردید .


 

استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای ساماندهی امور جوانان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .