عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده رامیان


بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده رامیان

بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده رامیان

 فرماندار رامیان در بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت روند ساخت منازل روستاهای زلزله در روستای ویرو با تأکید بر بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده، گفت: بر اثر زلزله شهریور ماه سال جاری تعداد ۲۱۱ واحد مسکونی در سطح ۱۰ روستای کوهستانی دهستان قلعه میران بخش مرکزی تخریب و بلافاصله در دستور کار بازسازی قرار گرفت که ۱۹۸ واحد با بانکهای عامل قرارداد منعقد کردند.
جواد صادقلو افزود: تاکنون ۸۱ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و تحویل اهالی این‌روستاها شده است. ۱۵۳ واحد نیز در مرحله احداث سقف قرار دارند، بطوری که شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی هستیم.
فرماندار رامیان همچنین با اشاره به زمان وقوع زلزله که در آستانه فصل سرما در مناطق کوهستانی شهرستان به وقوع پیوست و نیز هزینه ی بالای حمل مصالح گفت: با گذشت حدود ۸ماه روند بازسازی این مناطق سرعت بالایی داشته است.
صادقلو در پایان تأکید کرد عملیات ساخت و ساز هم با قوت و قدرت و همکاری همه مسئولین اجرایی تا تحویل آخرین منزل آسیب دیده ادامه خواهد داشت.
اهم مصوبات نشست مدیران دستگاههای اجرایی و خدمات رسان در این‌روستا به شرح زیر است:
مقرر گردید:  بانک صادرات تسهیلات وام ۱۵میلیون تومانی معیشتی در مورد ضمانتها بصورت زنجیره ای عمل کند تا در پرداخت این تسهیلات تسریع شود.
-بانک مسکن متعهد به سرعت بخشیدن به بازدیدهای کارشناسان بانک و پرداخت باقیمانده ی تسهیلات زلزله زدگان شد.
-نماینده محترم با عنایت به بازدید رییس محترم مجلس شورای اسلامی و قول مساعد ایشان مبنی بر پرداخت بخشی از هزینه حمل مصالح با پرداخت تسهیلات کم بهره(چهار درصدی) پیگیری لازم را جهت سرعت بخشیدن به روند بازسازی انجام دهد.
-شرکت توزیع نیروی برق متعهد شد نسبت به تامین روشنایی معابر این روستاها و نیز تعویض شبکه انتقال برق از سیستم سیمی موجود به کابل خودنگهدار اقدامات لازم را انجام دهد.
-اداره آب و فاضلاب نسبت به تسریع در روند لوله گذاری شبکه آب شرب و ایجاد شبکه ی جدید آن اقدام نماید.
لازم به ذکر است، به دعوت فرماندار شهرستان رامیان، بخشدار مرکزی، روسای ادارات برق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب و فاضلاب و روسای شعب بانکهای عامل(صادرات و مسکن)  با حضور در روستای ویرو به بررسی میدانی و رسیدگی مشکلات مردم زلزله زده این روستا پرداختند.
 

بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده رامیان

بسیج دستگاههای متولی برای بازسازی روستاهای زلزله زده رامیان


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 278
  • کد خبر : 83297