عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان


گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان

گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان

 نشست مشترک فرماندار رامیان با نماینده مردم شریف شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با محوریت معرفی شهر رامیان به عنوان شهر ملی ابریشم در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامیان، در این نشست جواد صادقلو فرماندار ضمن تبریک دهه کرامت و هفته صنایع دستی، با اشاره به اینکه احیاء و توسعه صنایع دستی شهرستان رونق اقتصادی و گردشگری را به دنبال خواهد داشت گفت: شهرستان رامیان در زمینه صنایع دستی و گردشگری قابلیت های فراوانی دارد که می بایست با همکاری و حمایت نهادهای مربوطه در راستای حفظ و رونق آن تلاش شود، چرا که یکی از مولفه های توسعه ی اقتصادی در جهان امروز، توسعه ی گردشگری و صنایع دستی است.
وی با اشاره به پیشینه شهرستان در زمینه نوغانداری، تاسیس اولین مرکز تخصصی دولتی و خصوصی ابریشم در رامیان به جهت حفظ این میراث، حمایت از فعالان این عرصه در قالب ارایه ی تسهیلات کم بهره و برگزاری آموزش های تخصصی رایگان را از مولفه های توسعه ی این بخش دانست و بر تشکیل زنجیره ی تولید، ترویج فرهنگ اصیل منطقه و نیز مستندسازی اقدامات دستگاههای متولی امر تاکید کرد.
این مقام مسوول ضمن اشاره به اقدامات خودجوش در این راستا ازجمله کاشت نهال توت و احیا و احداث توتستان، ثبت شرکت های تعاونی مرتبط، افتتاح آموزشگاههای تخصصی شهری و روستایی و مواردی دیگر افزود: با ایجاد و تقویت صنایع تبدیلی، احداث سردخانه بزرگ و برندسازی(نشان تجاری)، در قالب ارایه ی تسهیلات حمایتی می توان به توسعه ی این حوزه کمک شایانی کرد. نماینده عالی دولت  در شهرستان ضمن اشاره به قابلیت های فراوان منطقه در پرورش کرم ابریشم و بطور کلی صنعت نوغانداری، بر به کارگیری تمامی ظرفیت ها در بخش های دولتی و خصوصی در راستای گسترش و توسعه ی اشتغال پایدار در این حوزه تاکید کرد.
در ادامه این نشست احمد تجری؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ضمن بیان این مطلب که استان گلستان از معدود استانهایی در کشور است که در سه حوزه ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی غنای بالایی دارد اظهار داشت: شهرستان رامیان نیز در سطح استان گلستان دارای تمامی این مولفه ها است که این امر، نشان از غنای فرهنگی و تاریخی این شهرستان دارد.
تجری با بیان اینکه ثبت یک محصول صنایع دستی اثرات فرا منطقه ای دارد خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از صنایع دستی شهرستان رامیان موضوع ثبت صنعت ابریشم و ابریشم بافی در دستور کار قرار دارد که با هماهنگی و اقدامات انجام شده امیدواریم در سال جاری به نتایج مطلوبی دست یابیم.
غلامعلی کوهساری؛ نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و روز صنایع دستی، گفت: شهرستان رامیان دارای ظرفیتهای بالایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری است و در جهت معرفی آن بایستی از ابزار تبلیغات بهره جست.
وی با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیتهای شهرستان در حوزه صنایع دستی ابریشم بافی است از کلیه نهادهای مربوطه خواستار شد در راستای رونق این هنر و صنعت که می تواند در رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد تلاش نمایند. در ادامه تعدادی از فعالان بخش خصوصی که از قشر بانوان بودند به ارایه گزارش عملکرد و راهکارهای توسعه این صنعت در شهرستان پرداختند.
در پایان این نشست از فعالان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی شهرستان، به پاس تلاشهای موثر آنان در این حوزه با اهداء لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان

گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان

گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان

گردشگری، موتور توسعه شهرستان رامیان


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 198
  • کد خبر : 84106